torsdag 4 juni 2009

Ont om plats i hjärnan

Oj vad trött jag är och mitt huvud är liksom överfullt. Detta får en del koncekvenser, som att jag glömmer saker jag sagt eller lovat inom några få minuter. I dag ringde "trevlig dam" som skulle fått en cd-skiva med foton av mig hela veckan. Jag har åkt runt med den hela veckan och kunnat lämna den varje dag utom idag. Okej sagt och gjort, man får ta koncekvenserna. "Jag åker över med den på lunchen" sa jag klockan 11 till damen ifråga. Inte fan gjorde jag det. Kl. 18.00 när Frk T och jag precis kommit till lokalen och väntade på mina nya körkompisar så kom jag på det. Då hade jag dessutom glömt mobilen hemma så jag kunde inte ringa heller och skivan låg hemma på köksborden den också. Bara lämna Frk T att ta emot körsångarna och köra som en galning. Nu är den lämnad... det är ju för all del skönt när man äntligen får det gjort, ungefär som att posta ett brev. Ja ni vet väl att just det är det mest besvärliga som finns.



Inget rep i dag som tur är med tanke på väderleken. I går repade Frk T sång och lite senare var jag brinnande vägg. Vår regissör G hade migrän så I fick sköta allt ensam. Hennes diciplin var saknad, så kan jag väl uttrycka mig. Ibland kan hon kännas ganska tuff G men det är nödvändigt att lägga bort demokratin när en så här stor produktion ska göras. Tänk bara tanken att alla 62 viljorna skulle få råda och uttrycka sina åsikter. Huvaligen...



Annars har Studiefrämjandedagen varit otroligt flitig. Projektansökan är färdigskriven och bossen nöjd (vilket känns magnifikt) nu är det bara att hoppas att kosingen trillar in så har jag kanske jobb i höst eller till våren i alla fall. När jag hämtade Frk T på fritids idag så mötte jag föräldrar till mina elever som var på nya skolan på besök (deras ungar ska byta nu då de börjar sexan). De lovade allihop att jag fick använda dem som referenter och jag fick beröm så jag rodnade. Men det känns ju fint att de är nöjda med mitt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar