torsdag 18 juni 2009

Återhämtning

Teaterledigt i några dagar innebär värsta slöardagen. Ingen tid att passa innebär att just inget blir gjort. Sån är jag och ibland är det nog det som gör att jag orkar. Förmågan att kunna slöa och slappa och skita i att huset är ostädat är nog rätt bra. Ibland kan jag dock reta mig på min egen slöhet men just i dag var den rätt välkommen. Jag städar av lite i morgon och drar sen till kamrat R för midsommarfirande. Han bor nästgårds med Gällersta forngård och där spelar våra Eldstollar alltid på Midsommar. Nåja Eldståhls orkester såklart. Annars har vi alltid haft barnen med oss och gått hem lagom då de börjat, i år blir det tvärtom. Frk T är på Vättern på bröllop, kompisar till hennes pappa gifter sig. På söndag är det dags för Nisse igen, fram till dess, vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar