fredag 5 juni 2009

Magisk kväll på fredag


Trevligt att mina bloggpolare skrev om vår nystartade kör, nåja det kanske blir en kör vad det lider. Kul är det att sjunga i alla fall även om tiden är starkt begränsad just nu.

Mastodontveckan startar i morgon. Rep hela helgen mellan 10-18 båda dagarna, sen fortsätter det hela veckan. Varenda dag ska vi infinna oss vid Riseberga för att få till en premiär på fredag, det känns märkligt att det ska vara klart till dess. Kläderna börjar komma och ett och annat djur är klart. Vi har fått träskor och människokläder, sminkörerna övar varje repetition och de som syr gör visst det för brinnande livet. Känner att sömn är ett av mina största behov just nu så jag ska strax krypa ner med manuset i näven. Svartråttan ska repas i morgon och replikerna måste sitta.

Mitt i detta ska skolan avslutas, de sista omdömena ska skrivas och två skolavslutningar genomföras, jobbets och Frk T:s det känns smått omöjligt just nu. Men från och med i morgon så tar vi (jag och Frk T) en dag i taget och tänker bara på här och nu. Fredagens föreställning måste bli som regissören sa: Magisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar