torsdag 11 juni 2009

Premiär i morgon!

I dag var det genrep och pressdag och jag försöker nu hålla mig vaken över Tvärsnytt för att se om vi är med. TV4 var också där så jag får kolla webben med. Efter genrepet som gick riktigt bra så gav Frk T och jag oss i väg hem till Kumla för hennes avslutning. I ganska lugnt tempo jämfört med i går då jag efter Stenes gråtfyllda skolavslutning körde som en galning mot Riseberga, kastade på mig kläder och mask och gick direkt från sminktältet och ut på plats i pjäsen. Har sällan varit med om värre stress men det gick!

Frk T:s avslutning var som vanligt bra, Skogstorp har en fantastisk musiklärare vilket sätter sin prägel på avslutningar och liknande evenemang. Frk T började blöda näsblod då hon sjungit färdigt och blev livrädd att hon skulle förstöra sin klänning som hon ska ha även på ett bröllop nästa helg. Frk T:s reservmorsa och jag fixade det hela med gemensamma mammakrafter och blodet tvättades bort. Sen åkte vi till kinesrestaurangen och fick vänta i vad som kändes som en evighet innan mat ställdes på bordet. Frk T och jag var vilda av hunger och knaprade nästan på bordkanten. Det är helt otroligt vad den ungen kan sätta i sig. Fläskfilé och pommes (mer pommes) och glass till efterätt är väl i och för sig normalt men direkt hemma så satte hon i sig några pannkakor ovanpå det andra. Funderar allvarligt på om hon fått för lite mat under stressveckan, tycker ändå jag haft med matsäck till henne. Själv var jag dock nära att ta till lipen när korven var slut under onsdagens rep men Frk T åt, gissa tre gånger, pannkakor såklart.

I morgon är det PREMIÄR! Ska nu ladda med massor av sömn, ingen väckarklocka i morgon som ringer och stör, äta en lååång frukost i lugn och ro och sen ska vi infinna oss i Riseberga vid 14.30. Kl 18.00 är det dags, välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar