måndag 22 juni 2009

Spellediga dagar

YsätersKajsa alias Maria Jansson som Vinden som blåser över Näreslätten.
Jag som vilande/väntande ko. Kommer sen att frysa eländigt när Kajsa blåser som värst.

Vår fantastiska regissör Gunilla Orvelius!


Förmiddagen har gått åt till sömn! Känns som att Frk T och jag ägnar oss mycket åt detta men behovet känns stort. Nu har en hostig Frk T hojat ner till grannpojken för lite lek, mamma har önskat att den ska vara av stillsamt slag eftersom hon måste vara frisk och full av energi igen på torsdag. Då inleds slutspurten på Nils Holgersson, fyra ynka föreställningar kvar och massor är förköpt. Sista söndagen är alla förköpsbiljetter slut men det går säkert att klämma in några fler, är det fint väder så brukar många bara komma och chansa (var isf ute i god tid). I går välde det in folk och föreställningen blev kanon trots ett midsommaruppehåll. Frk T hade ont i halsen och fick verkligen peppas/tvingas genom slutfasen, men det gick.
Dessa spellediga dagar ska ägnas åt Studiefrämjandejobb, städning, bakning (urk inte min grej), kalas för Frk T och kusin E, pooljobb och sömn såklart.

2 kommentarer:

  1. Pooljobb? har du inte en dekorativ ung man som sköter den? Nähä. Inte jag heller. Det känns som det är dags att sätta igång min fattigmanslagun nu när sommaren är här.

    SvaraRadera
  2. MItt jävla vatten tar ju bara slut, har ringt de snälla gubbarna på kommunen som kommer och fyller brunnen. förhoppningsvis blir det en skvätt över till poolen. Vi får fika lite nån dag i värmen.

    SvaraRadera