måndag 1 juni 2009

Måndagsspeed..


Frk T skulle i dag cykla till badet med kamratstödjarna, alltså skulle cykeln till skolan utan att även jag tvingades till cykling i ottan. Kamrat R ställde som alltid upp och körde dit den tidigt i morse.


Värmen lackade i skolan i dag och eleverna hade lite svårt att koncentrera sig även om morgonen religionprov gick jättebra för ungarna. Jag har gjort mitt bästa för att de ska kunna en del om andra religioner än den vi på sätt och vis fortfarande tillhör. Ett utvecklingsamtal efter skolan slut och sen hämtning av Frk T som givetvis envisades med att cykla hem. Jag åkte en bit i taget och väntade in och efter ca 15 minuter var vi faktiskt hemma.


Kl. 17 skulle vi vara tillbaka för brasslekskonsert. Frk T och Lilla h spelar kornett och de har faktiskt blivit riktigt duktiga. Frk T fick dessutom till ett soloframträdande i sång. Hon hade Nisse-skivan med sig och på den finns instrumental musik till Gud som haver barnen kär som hon och M ska sjunga på föreställningarna. Tror ni inte ungen klockrent ställer sig och sjunger för alla föräldrar! Jäklar vad hon har växt av detta teaterspelande.


Kl. 18 var det redovisning av temat Tid på Frk T:s skola så det var bara att stanna kvar, lyssna på mer sång, delta i tipspromenader och allehanda aktiviteter och fika så klart. När vi sen skulle hem skulle Frk T gå och jag åka ikapp. Då blev hon liten igen och vände så klart och jag åkte förbi. Det blev ledsenhet och rädsla och hon blev upplockad av snäll mamma som försökte ringa min telefon som jag inte hörde eftersom jag letade unge. Nåja vi hittade varandra efter några minuter, men så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar