tisdag 14 februari 2012

Vardag!

I dag har jag arbetat, jodå, och ätit för många geléhjärtan på jobbet. Skrivit klart min andra pedagogiska planering... i biologi/svenska. Intressant va?

Sen har jag svurit över trasig hiss och börjat tro att det är Guds straff. Vi har ju gjort en kyrka till något annat...något mindre sedesamt.
Sen har jag varit teaterfröken och inte gjort så mycket vettigt mer.... alls.
Ingen har hängt vare sig tulpaner, rosor eller paket med juveler i på dörrhandtaget fast jag bad dem hänga dem just där. Skumt värre!

Det snöar! För mycket, plogen var just här. Huset är lite kyligt fastän det inte är kallt ute, det gillar jag inte. Men jag fryser hellre lite än sätter på elvärmen igen. Elräkningen i mars kommer ändå förstöra årets semesterplaner.

Palatset är fyllt av Länsteaterns grejer och hissen strejkar som sagt. Hissreparatörerna arbetar mot tiden. Problem är till för att övervinnas. Det kommer bli lysande på lördag, vi kommer bära rullstolar om så behövs det har somliga gjort förr.

Jag ska sova, ska du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar