måndag 27 februari 2012

Glest...kan man säga

Det började redan när jag i sista sekund (som vanligt) svängde in på parkeringen och insåg att det fanns väldigt gott om plats. Kollegan Robert kom samtidigt och hade han inte gjort det hade jag funderat på om de förlängt sportlovet. Väl uppe i arbetsrummet satt några få själar och såg molokna ut.... det visade sig bli sju frånvarande pedagoger, på fritids fanns en ordinarie kvar! Det blev lite glest kan man säga. Visst, i dessa lägen får vi vikarier....om det finns några att få. En var planerad ledighet och där satt i alla fall en räddande ängel i form av en Simon. I morgon hoppas jag det kommer ett par vikarier till. Krya på er snabbt alla sjuklingar ni är saknade!

Efter jobbet, efter att ha förvissat mig om att ingen skulle stå ensam med miljoner ungar på fritids, åkte Frk T och jag till Marieberg för skoinköp. Ett hål i kassan som inte gick att undkomma. Ungen kan inte gå barfota till skolan. Nu får hon sluta växa!!!! Hon är en riktigt shoppingnörd, min dotter, så hon lyckades få mig in i en reahörna på Gina också, efter att jag ståndaktigt stått emot alla amerikanska tröjor och genomskinliga skjortor. Hm där fyndade jag två par brallor (också nödvändigt) och en tröja till det totala priset av 130 kr, åt barnet förstås, jag nöjer mig med mina paltor och skorna jag fick gratis på Skopunkten. Det gjorde mig lite nöjd faktiskt. Men jag ska snart betala räkningar och det kommer ge mig ångest och hjärtklappning. Så enda sättet att handla något man måste ha, är att göra det innan.

Ska öva lite stämmor före det så jag blir på bra humör. Om jag kan hålla mig vaken, dagen gjorde mig lite trött även om inte sjukdomarna på jobbet drabbade just mig så hårt. Det fanns andra som slet desto mer dagen lång. Kram till er och bra jobbat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar