onsdag 8 februari 2012

Onsdagspyssel

Favoritdagen på veckan började med att vår dansledare var sjuk, den där dagen hon helst inte ska vara sjuk. Men sånt är livet och det blev mest jobb för bäste bossen som fick ringa runt. Själv begav jag mig iväg till ett möte på Folkets Hus. Jag gillar verkligen Claes som är chef där, vi kan hitta samarbetsformer i framtiden det är jag säker på. Det blev av bara farten lite skoljobb också. Sen skulle det lämnas in tillstånd inför Made in Kumla. Ringas och kollas en massa saker inför det. Sättas lapp på danslokalen om någon nu inte fått meddelandet om den inställda dansen. Fås tag i högtalare till lördagen, tack bäste M.

Sen gjorde Bittan och jag det jag längtat efter, vi hängde i ordning alla kläder i revyförrådet. Nu hänger de ordnat efter både klädsorter och färg. Härligt! Nu ska bara alla peruker, hattar och skor sorteras och alla andra attiraljer som ligger i skokartonger som måste märkas om. Det här är ett jobb jag tycker är så himla kul, jag kan pyssla i förrådet i timmar om jag tar mig tid. Tiden sprang iväg och sen kom Jenny och vi hann med lite fika innan kören. På lördag ska både kören och Kraxkompaniet uppträda för Väntjänsten och det ser jag fram emot, kul ska det bli.

Mycket handlar om Made in Kumla nu. Det kommer bli så kul, en sjungande rektor, en plastpåsevikande Primadonna, en hundshow, massor av musik och sketcher och lite teater. Hedvig Kruse ska också få vara med på ett hörn. Jag hoppas också jag lyckades peppa de duktiga line-dansarna på Folkets Hus att komma med några stycken. Jag tjuvkikade på dom och det såg läckert ut när 50 st gjorde exakt likadant, 50 pigga pensionärer är det faktiskt. Häftigt, hoppas några kommer med.

Nu är det sömn, i morgon fortsätter skapande skola och ungarna ska filma mest hela dagen. Mycket kultur nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar