måndag 13 februari 2012

Tiden går...fort

Insåg precis att jag inte skrivit sen i onsdags, usch så slarvigt av mig. Helgen var ju riktigt kraxig faktiskt vilket bör berättas om.

Fredagskvällen är inte mycket att orda om...somnade nog i soffan, tror jag.
Lördagen var vikt för "gig" till Väntjänsten på Husaren i Kumla. Först ut var Kraxkören som rev av ett antal sånger. Sen fick de fika och sedan satte vi i gång. Vad en liten gumma kan gno! fick vakna till liv även om jag inte kröp i smällkaramellklänningen utan tog en snäv glittrig sak i storlek 150. Ja ja inte ett ord vill jag höra om felmärkt klänning eller storlekar för "enorma barn" eller så! Jag kan väl få gå omkring och tycka att jag kan ha en klänning i 150, speciellt nu när jag annars känner mig så tjock och trist vinterglåmig och liksom väntar på inspiration att ta tag i matvanor och motion. Jag behöver det, så det så! Efter Gumman körde vi sketchen på Mediamarkt, Pessimistkonsulten, Studiecirkeln med rappen och Bovieran. Pers roliga historier gick nog allra bäst gissar jag, kanske för att jag själv tycker de är så vansinnigt roliga och för att han berättar så bra. Dessa storys och några av våra andra grejer kan man också se på lördag på Made in Kumla, ifall ni missat något alltså. Där kan man också se andras än våra nyllen så kom och titta vet jag!

Söndagen blev lugn och fin, solen strålade så jag tog en timmes stavgång. Jösses vilken taskig kondis jag har....alltså den där träningen....den behövs. Sen träffade jag Sture för överläggningar om framtiden och Janssons Frestelse provrepade i vår lokal som de kommer att använda då och då. Tja så gick den helgen.

Fast nu minns jag fredagen. Jag var på så otroligt gott humör. Det var guld på jobbet, ungarnas film blev klar och det blev så bra. Sånt får man inte glömma. Det satt i hela helgen.

Om en vecka är det sportlov, det är då man minns varför man blev lärare ;)))..... typ när man skriver pedagogiska planeringar eller omdömen. Det är sånt man gör på lov när man är lärare nämligen. MEN icke att förakta! Man får sova på morgonen, himlen vare nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar