söndag 5 februari 2012

Kortis

Hade egentligen en massa bloggidéer men jag kom aldrig till skott och nu är jag för trött. Helgen är slut och vi har blivit med katt. Flisan heter hon. Eftersom alla djur här har matnamn har jag funderat på att döpa om henne till Sirap men vad f-n hon är ju sju år och sånt kan vara kinkit, hon kanske gillar Flisan ;-)

F.d kollegan A kom med hene i går och hon gömde sig en timma sen har hon varit sällskaplig. Hon verkar finna sig väl tillrätta, fast jag tror hon vill ha nån annan mat för hon äter inte så värst mycket.
Vi får väl testa oss fram, "men det blir inga lyxiga småburkar bara så du vet det.... du får ju massor av goda möss här" tja....!

För övrigt har vi repat i dag och det är alltid lite roligt. Vi kör igång gamla nummer som vi ska visa för Väntjänstens personal som har lite baluns på lördag. Så det är bara att dra på sig städrock, ta fram torson och dammtrasan, sen byta till hängbrallor, kebba och rappa för att slutligen svida om till nattlinne och krypa i säng med TaxiRoger, denna gång. Jösses jag har haft tre karlar i den "sängen" "men di byter aldrig käring" vad nu det kan betyda? Ja jag vet det blev obegripligt men står för ett antal sketcher/sånger jag ska återuppliva.

Samtidigt måste jag sätta fart på Made in Kumla. Ingen mer som vill uppträda den 18 februari? Ni som fått frågan, bestäm er! Vi sover på saken i morgon börjar en ny vecka... inte långt till sportlov nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar