torsdag 20 december 2012

Snart jul...

Jullovet startade i dag, i alla fall för barnen. Själv ska jag jobba några timmar i morgon men jag tänker inte gå upp 5.30. Fredagen är kompbar men jag har lite att göra så det blir några timmar så man känner sig klar och verkligen kan koppla av.

Dagen i dag var både mysig och sorglig. Kicki tänker lämna oss och vi hade lite avtackning. Fy så mycket tristare mina fredagseftermiddagar kommer bli. Vi har liksom haft vårt eget lilla AW rätt många fredagar när bara hon och jag varit kvar och planerat, rättat och allmänt använt förtroendetid. Då har vi avslutat med en stunds avkopplande småprat och det kommer jag sakna grymt mycket. Alltför många bra arbetskamrater har försvunnit från jobbet senaste året och det börjar bli tomt värre. Det kommer nya förstås men det hindrar ju inte att några känns mycket saknade. Men positivt var att Carro var på jobbet i dag till både min och barnens stora glädje och det kändes fint förstås.

Julklapparna är färdigköpta, så gott som. Jag inser plötsligt att jag på något vis är i skapligt god tid. Fast jag har inte pyntat och städat klart förstås. Å mat ska handlas men i dag var det ingen bra dag för sånt för halva Kumla var på Maxi. Fast det är väl lika bedrövligt alla dagar som är kvar fram till jul kan jag tro.

Mitt i jultöket var jag inne på Jula och beställde en duschkabin, det ska bli riktigt skönt att byta ut badkaret mot en sån. Så mycket enklare att ställa sig i duschen på morgonen. Bada går ändå inte att göra eftersom varmvattenberedaren inte räcker till. De få gånger jag badat här har vattenkokaren gått varm samtidigt som vattnet fått rinna långsamt, långsamt. Det är så tröttsamt så det känns helt meningslöst. Nu hoppas jag bara att någon snäll och hjälpsam man (manlig styrka behövs nog) vill hjälpa mig att hämta denna under helgen. Ops nu la alla manliga bekanta in varningar på mitt telefonnummer....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar