torsdag 6 december 2012

Dags att ladda upp igen

Sista Julstökshelgen innan det privata julstökandet börjar på allvar. I morgon möter vi publiken igen och det ska bli kanonkul. Jag hostar som en tok men det har jag ju gjort hela tiden så det ska väl funka ett par föreställningar till. Jag håller tillbaka hostan på scen med ren viljestyrka.

Efter en veckas paus gäller det att ta tag i sig själv igen och hitta alla texter i huvudet. Oftast finns de bara där men ibland måste man uppdatera sig lite. Jag har stora planer på att klara texten på Lärarnas fel helt och hållet ytterligare två gånger.... det måste gå ;).

Hoppas Åsa från NA kommer också, hon borde jobba den här helgen tycker jag.

De flesta bloggar handlar väl dessa dagar om snö så jag skriver väl lite om den jag med. Den värsta kylan har lagt sig och det är varmt och gott i huset och jag försöker förtränga vad det kommer att kosta. I går var det snöstorm dagen lång. Stockholmarna hade det som vanligt hårdast när sådant inträffar. där kom inte en käft fram dit de skulle. Här hemma halkade man runt och radion rapporterade oavbrutet om olyckor (de flesta utan personskador tror jag). Jag tog mig in till storstan för att besöka kiropraktorn (vilket var välbehövligt trots att jag hostar värre än värst efter allt han lossat på), Pac och Axfood. Det var inte roligt då man måste skrapa rutor varje gång man stannat ett par minuter, det drev igen, var snorhalt och taskig sikt. Inget bilkörarväder och inget väder att vara ute i.

Döm då om min förvåning när jag åkte förbi Brunnsgärdet (valde gamla vägen hem istället för motorvägen där det mest stod still dagen lång) och då stoppas i en poliskontroll. Där stod fyra unga, käcka och genomtrevliga poliser och hade onykterhetskontroll  Alltså inte för att jag vill förringa deras arbete på något vis men hade de inget annat för sig i går? Den oavbrutna rapporteringen om olyckor pågick oförtrutet på radion och man kan tro att de kunde behövas till annat. alla bilister åkte långsamt och försiktigt för det var icke möjligt att göra något annat. Att ge sig ut för att köra onykter i det väglaget tedde sig i alla fall för mig hart när omöjligt. En full person tog sig troligtvis inte in i någon bil.

Puh det kanske fanns någon som körde berusad eller drogpåverkad, det gjorde det säkert, det kändes bara som fel dag kan man säga.

I dag har det snöat vidare.... en positiv sak med all denna snö är att det blir så läckert tyst ute. Liksom inbäddat och isolerat mot oljud. Det är härligt. Jag skulle kunna gnälla på plogningen också men jag orkar inte. Istället ger jag Krille en digital kram för att han har plogat hela min carportplan så fint.

En kram också till grannarna som kastade sig ur sin bil och tillsammans med Frk T puttade upp min slirande bil utanför skogstorps engelskaenhet när Frk T skulle till vaccination i dag. Tack Bettan och V.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar