måndag 31 december 2012

Invigning

Man kan säga att jag nu äntligen invigt min nya julklapp till mig och Frk T. Vår platta TV har denna kväll bjudit på en äkta höjdpunkt. De tre Musketörerna från Stadsteatern i Stockholm och jäklar vilken upplevelse. Jag är ju faktiskt lite glad åt att jag hann att köpa ny TV innan den gick, ren tur får jag säga. Det hade inte varit riktigt lika bra med min lilla tjockis, det tror jag inte. Nu kan inte den bästa TV i världen ge den upplevelse som denna otroliga föreställning måste varit live. Jösses vad jag önskar jag hade sett den live. Tre dryga timmar med rock och spex och häftig självdistans. Ibland kunde jag märka att några faktiskt är skådisar och inte sångare men det bara tillförde. En föreställning som musiken hela tiden förde vidare. Ja ni får se själva för jag tror den går i repris. Tack SVT!

En stulen bild som Gunilla la upp på fejjan, gissar att den är från Stadsteaterns hemsida.

Det har  varit bra på burken hela kvällen. Ett bra Så ska det låta, sen Musketörerna då och så har jag också sett dokumentären om Roxette och det var klart berörande med Maries sjukdom och alla otroliga fans de verkar ha.

Annars börjar jag bli rastlös, slö och rastlös. Jag kan ligga i soffan dagarna långa och bara äta choklad. Det är väl så där kan man tycka. I dag gav jag mig därför av till stallet för att hoppas få mocka eller borsta på nån kuse, men Fkr T var redan klar och ute på ridtur. Så då åkte jag ner till klädförrådet och hängde upp och sorterade där i dryga tre timmar. Det kändes fint. Jag glömde äta och fick handla hungrig. Maten som åstadkoms blev sådär men jag har gjort en hjortstek i portervariant, så det blir nog bra i morgon i alla fall. Vi är nu uppe i åtta kraxare som ska ses i morgon, det fyller på sig =)

Om jag glömmer blogga i morgon (ja eller i dag ska man kanske säga) så vill jag önska er alla ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar