söndag 2 september 2012

Prioriteringar

Så här kan man säga, vi prioriterar varken diskning, städning eller tv-tittande i detta hus, det inser jag efter att  ha slängt en blick på tv:n och då ser att det pågår nåt tecknat. Märkligt att det är barnprogram halv elva på kvällen föresten. Det andra konstaterades efter en snabb rundvandring. Disken är odiskad efter gårdagskvällens kräftskiva, kläder över hela hallgolvet  som en viss dotter tydligen anser ska ligga där. Högarna i badrummet ska vi inte tala om (för dom är jag skyldig till). MEN jag har städat åt Skalman i dag och att tömma hela akvariet, skura det, alla stenarna och pumpen tar sin tid.

I detta hus prioriteras annat såsom att få till en revy vid namn Julstök. Vi har liksom börjat repa utan färdigt manus. Så nu är ett skelett åstadkommet kan man säga. Två akter är fyllda med solosångsnummer, ensemblenummer, barnnummer och sketcher och det finns i alla fall arbetsnamn på de olika delarna. Nu har produktionsgruppen ett digert arbete framför sig. Men vi har något att börja med.

Vi träffade våra sångsolister i dag och spånade lite och efter det gjorde Kent, Stefan och jag ett embryo som jag ägnat resten av kvällen åt med avbrott för en annan prioritering i detta hushåll. Motion! Frk T var rastlös och skulle absolut till trappan. Klockan var sju och jag insåg att det kunde bli mörkt. Men hon skulle promt iväg och jag hade inte gått sen i fredags då det blev fyra rundor så... vi åkte iväg. Vi kom dit halvåtta och insåg att vi fick ställa bilen utanför bommen och gå till högen. Vi hann två rundor innan det var för mörkt. Det är med andra ord dags att införskaffa pannlampor.

Men jag tror jag ska diska först... i morrn´n. Nu är det bara att duscha och sen sova så fort och mycket jag orkar ;) i morgon gäller skola från morgon till kväll. Frk T:s enhet har föräldramöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar