måndag 27 augusti 2012

Jag dööööör!!!!

Ungefär så kände vi nyss både Frk T och jag. Under kvällen har jag gnällt lite över att det luktar nåt konstigt vid datorn. Jag har stuckit näsan runt den och undersökt bordet. Började fundera på om jag fått pissig andedräkt av GI-kosten och näsan helt enkelt satt för nära munnen. Nåja vi åkte ut på en cykeltur för att plocka lite kantareller (lite hittades utan att vi travade in i skogen). När vi kom hem ägnade jag mig åt cyklarna och Frk T kom utstörtande och talade om att det var en råtta som luktade. Aha en mus, det var det kattuslingen ägande sig åt i natt kanske (fast jag begriper inte vad hon skulle vara på övervåningen för i så fall).... tänkte jag ända tills jag fick se. En JÄTTESORK under bordet med datorn. Jodå nog kunde en sån lukta allt. Kattuslingen kan knappast ha tagit en sådan inomhus. Men det lilla fanskapet har väl tagit den ute och släpat in bytet för att visa upp det. Tack för den! Fy fan, jag undrar om den legat ett par dagar eftersom det luktade så. Tänk om jag hade satt foten rätt på den? Augh!

Jag fick i alla fall ner den i en hundbajspåse och ut i soptunnan. Ett tag tänkte jag en makaber tanke att fota den och lägga ut på fejjan och här, men vad fan, jag måste bespara er äcklet. Frk T rusade in och hävdade att hon måste ha parfymlukt och herre min je.... nu stinker hela huset av parfym i nån sötsliskig doft. Fönstren står på vid gavel för jag får näst intill astmaanfall på kuppen. Fan vet vilket som är värst död råtta eller massor av parfym?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar