söndag 26 augusti 2012

ÄNTLIGEN!

Halleluja kunde också vara en passande rubrik. Nu rasar kilona. Jag har minskat 3,6 kg på två veckor. Trots idogt trappgående och stavgång denna sommar har kilona setat som fastkletade på kroppen. Visst har den förändrats och blivit mer musklig och det har känts bra. Men kilona har lik förbannat varit för många, jag är ju inte störtloppsåkare och jag har tydligt kunnat se att det funnits fett också inte bara muskler. Men två veckor med GI-kost har fått fart på nedgången. -2,2 första veckan och -1,4 andra. Det är kanon för mig för dels är jag tjej (viktminskning är ett område där män också har fördelar fast dessa bär de ingen skuld till ;) och dels har jag inte kollosalt mycket övervikt. Hade jag vägt i hundrakilosklassen hade jag sökt till Biggest looser och gått ner tio kilo i veckan men jag inser att detta inte är möjligt i mitt fall. Synd, för då hade jag varit klar.

Hur jag gör?
Jo INGET socker, då menar jag INGET. Inte en godisbit, inte en kaka eller bulle, inget socker i kaffe eller te helt enkelt nada. Det är den enkla biten.
Nästan inga kolhydrater. Ca 50 gram per dag, dels äter jag ryvita till frukost och dels får man i sig lite vare sig man vill eller inte. Kolhydrater finns dolda lite överallt. Sen äter jag förstås de som finns i grönsaker och frukt.
Motion, jag går i trappan, inte lika ofta som i somras på grund av att jag helt enkelt inte hinner och pumpstavarna ska användas ännu mer. Ja det är det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar