lördag 11 augusti 2012

Skrivarträff

Skrivarträffar ja, sådana kan se lite olika ut. Den första inför julshowen var inte så välbesökt eftersom det var vecka 28.... då kom Per och jag. I går kväll hade vi på inrådan från viss trummis (med erfarenhet från andra revysällskap) en skrivarträff med god mat och dryck som lockande inslag. Då kom 12! Om själva produktionen ökade ska vi låta vara osagt ;))) jag vill inte delge er mina anteckningar här men bilden bevisar att jag faktiskt skrev lite. Det lär ha spelats in lite roligheter och vi kan säga att jag hoppas mer på den dokumentationen.
Trevligt hade vi i alla fall. Sommaren visade sig från sin bästa sida och vi kunde sitta ute och äta för att sedan flytta in till Pers och Åsas fina inglasade veranda. Alla var glada och julstämning infann sig när gitarrer och ukulele kom fram. Jag vill tillägga att mitt gitarrfodral är praktiskt om än inte så snyggt.

Kvällen tog till slut, slut och det skulle köras taxi till Fjugesta. Nåja inte av mig förstås men av Bittan, den ängeln ställde som alltid upp. Jag var däremot medkommenderad som kartläsare för att Bittan efter avslutat förvärv skulle kunna hitta hem. Sämre kartläsare har hon nog sällan haft. Denna usla variant blev åksjukare än åksjukast. Intag av diverse drycker innan avfärd gjorde inte saken bättre. Jag tackade dock å det bestämdaste nej till ölen som bjöds från baksätet. Det beordrades dessutom att hon skulle undvika gupp (för att ölen inte skulle skvimpa ut) och jag önskade ett undvikande av svängar och man kan då säga att det blir himla roddigt att ta sig från Vallersta till Fjugesta. Ska man köra rakt så lär man passera en hel del knöliga åkrar och diken.... så valet föll på krokighet. Nåja i Fjugesta fick jag med mig en flaska bubbelvatten med krav på återlämnande och det hjälpte lite. Man kan säga att dagen blir lite stillsam......

Bittan däremot har åkt till palatset för att lägga på ett tredje lager golvpolish, fantastiskt bra. Vi (i järngänget) har de sista dagarna varit duktiga värre och skurat och polerat golvet så det ska vara riktigt fint och lättstädat inför höstsäsongen. Ska nog titta lite mer på OS nu.....

Bilderna är stulna från fb av Roger och Kent, tack för den stölden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar