onsdag 8 augusti 2012

Repetition, OS och väder

Nu är vi på G. Biljetterna till Westernkvällen bara ....tar slut. Inte många kvar, nu börjar vi fundera på när vi kan klämma in en extraföreställning, bara en vecka efter biljettsläpp! Nice! Fast september är lite knökafullt men det går om det behövs. Annars planeras julrevyn som går under namnet JULSTÖK som bäst. Det blir nog riktigt kul. Fler riktigt kuliga idéer ska vi klämma ur oss på fredag.

I kväll var jag och repade (körade) lite med Bettan. Vi tar en i taget med bandet så vi får repa låtarna i lugn och ro. Det blir kanonbra med hennes låt nu, rutinen börjar komma. Mina låtar ska repas nästa vecka, å så kul det ska bli.

På OS-fronten så var besvikelsen stor när Rolf-Göran Bengtsson tvingades avstå hoppfinalen eftersom hästen hade en skada. Liten för all del, men den gjorde ont. Heder åt denna världsetta, att då tänka på sin häst och avstå. Det är nog inte alla som gjort det valet. Som plåster på såren gick handbollskillarna och slog Danmark. Det märkte jag först när jag kom hem av kommentarer på fejjan och euforin märkte jag när jag vaknade upp i soffan efter att ha somnat till spjutkvalet, bollsporter på tv är inget som prioriteras här men kul att de vann. Sportkommentatorn utbrast "vi har högre berg, snyggare drottning och vi är bättre i handboll...i kväll" och det var ju lite skojsigt.

För övrigt så har det handlat mycket om regn i Kumla denna dag (och i går med, för all del) jävlar vad det har regnat. Ändå värre i själva Kumla än här ute. När jag körde ungarna till musikalrepet i Fjugesta så var det som en vägg av regn vid gamla E20. Det regnade här också men inte så in i helsike, det kom tydligen 65-70 mm på en timme. En massa stackare har vattenfyllda källare och avlopp börjar gå åt fel håll. Äckligt värre. Fy en sån sommar vi haft. Visst har det varit en och annan solglimt men på tok för lite. Enda väderfördelen i dag var väl att Frk T kunde rida Pompe på förmiddagen eftersom bromsarna höll sig borta, alltid något.

Sömn står på mitt schema. I morgon ska golvet på palatset skuras och bonas, fint värre ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar