lördag 25 augusti 2012

Att läsa mellan raderna....

Det är något vi tränar barnen på i skolan. I verkligeheten är det krångligare. Kvinnor är förbaskat bra på att läsa mellan raderna eller snarare läsa in saker mellan raderna som inte finns. Dessvärre är jag inget undantag. Jag kan fundera länge och väl på; vad menade han/hon med det? Ändå är jag förmodligen en kvinna som är ovanligt rak. Ärlig in förbannelse. Inte så att jag kastar taskiga sanningar omkring mig, men jag varken ljuger eller luras särskilt ofta. Jag kan dock leva i förvirring över att andra inte är raka och därför fundera på både det ena och det andra. Nu finns flera personer som gör mig en aning förvirrad, inte direkt negativt förvirrad men jag vet baske mig inte.

Jag kan önska att det vore lätt, att jag visste, betyder det där det jag tror? Men icke, det kanske betyder tvärtom eller bara precis det vederbörande säger och inte mer. Gud så trist. Hm men så trist det skulle vara om allt var solklart då. Nåja den som lever får se.

Ha en trevlig kväll och njut av augusti, det är vackert nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar