måndag 13 augusti 2012

Höstångest

Nu har jag gått in den sista semesterdagen för klockan har slagit tolv. Har njutit av OS-avslutningen som varit lika magnifik som invigningen. Är, om möjligt, än mer sugen på att åka till England, ett land jag aldrig besökt.

Men ångesten smyger sig på, på tisdag börjar allvaret och sen blir det bara mörkare och mörkare. Än kan man njuta av sammetslena augustinätter, förhoppningsvis utan en massa regn. Jag känner mig rätt utvilad och Frk T är sugen på att börja högstadiet. Jag kan dock inte helt känna att; rackarns vad kul det ska bli att börja jobba.... synd, det hade varit fint att känna så. Jag hoppas att det kan bli en förändring och förbättring så det blir roligt men det ska till en del. Men man ska vara optimist. Jag är ju inne i en turfas, det vet jag eftersom jag i går smaskade i mig tre isglassar och fick godaste smaken på alla. I dag köpte jag en triss och vann 50 kronor....så vem vet ;). Jag vill gärna ha tur på fler vis, kan man få önska sig det?

För övrigt så är jag lite trött i benen. I dag har vi ställt tillbaka alla bord och stolar på det nypolerade golvet på palatset och därefter så slog jag ett litet rekord. Det blev i dag fem vändor upp för trappen till Högen. Det är många steg det. Och jag har inlett en hård GI månad (det är slut med isglassar) vilket innebar att jag knappt har ätit en enda kolhydrat på hela dagen. Så jag är lite stolt över mig själv, osvenskt men det bryr jag mig inte om.

Nu ska elden slockna och jag ska också slockna. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar