torsdag 23 augusti 2012

Tiden rusar och jag slarvar bort

Så fort det går att komma i ekorrhjulet, tiden rusar fram. Den här dagen har gått fort, jag har jobbat fort, lagat mat fort, ätit fort, haft styrelsemöte fort och kört fort...ungefär så känns det. Min ena systeryster fyller år men i vår familj är vi usla på att gratta rätt dagar, det får bli när vi kan klämma in det. Vi har två barn kvar att gratta som fyllt under sommaren, paketen har legat på fönsterbrädan i köket i flera veckor. Nu får jag fylla på med ett till syrran och hoppas vi kan ha ett kalas snart. Pappsen behöver också hjälp ont i ryggen som han har.

Vad märkligt det är, först är det sommar och jag har ju förhållandevis lång semester och tycker många dagar är rätt trista och ibland innehållslösa ( i alla fall med mina mått mätt). Men inte gör man allt man skulle kunna hinna då inte. Nu när det är fullt upp med jobb och skola då ska det skrivas revynummer, verksamhetsplanering och pedagogiska planeringar blandat med en massa viktigt mänskligt. Fast jag har lärt mig att tänka att jag hinner, jag måste inte göra det nu i alla fall inte de materiella sakerna. Problemet är att jag fortfarande kan vakna mitt i natten och fundera på om inte de försvunna kvittona ligger i skålen i hallen (det gjorde de inte) eller som en annan natt när jag vaknade och insåg att verksamhetsplanen faktiskt låg på pianostolen. Man sover gott när man hittat en sån sak. I kväll ska jag strunta i kvittona och gå och lägga mig, jag letar vidare i helgen. I helgen tänker jag annars ta mig tid till några viktiga saker också. Inte bara dom där jag tror jag är oumbärlig utan sådana där jag kanske är det på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar