fredag 7 september 2012

Skål!

Fira? Jo det ska man göra förstås. Jag fyller nämligen år, vilket jag gärna glömmer bort. Men nu är det ju så att jag en gång la in min födelsedag på fejjan, så snart har 200 vänner uppmärksammat detta med ett grattis eller ännu mer välvilliga kommentarer. Jag har så där en 600 vänner och att en tredjedel orkar bry sig i att jag fyller år är stort. Inte är det nåt jämt heller så det kan egentligen kvitta. Men stort tack man blir lite varm i hjärtat.

I vår släkt är vi inte jättebra på att fira födelsedagar. Just nu har jag presenter till två syskonbarn och en syster liggandes och väntar på kalasande. Nu tillkommer jag. Det är givetvis inte så att vi inte bryr oss om varandra, vi älskar varandra högt och innerligt men vi har så sabla mycket att göra bara, allihop. Det är revyer, hästar, gymnastik, husrenoveringar, trädgårdsfix, byggande och jobb som stör och förstör. När vi får till det så firar vi oftast med hamburgare på grillen. Vi får se om vi får till ett redigt kalas snart. Tårta är vi rätt kass på.

Jag behöll Frk T hemma eftersom hon är dyngförkyld så jag har i alla fall en liten dam som sällskap. Annars hade jag kanske gett mig ut på Live at Heart men nu är det hemmamys och jag nöjer mig med en god kolhydratfattig måltid och ett eller två glas rött. Lite goda ostar finns i kylen och nötter. Till Frk T har jag köpt äckliga chips (nåja hon tycker annorlunda) i en sån där tub, dessa har jag lätt att avstå från. Andra sorter får hon äta hos far si,n för de är för frestande. I morgon åker hon nog dit för förkylningen har nog nått sin kulmen.

För övrigt är det ruskigt skönt att det är fredag, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar