tisdag 18 september 2012

Ryggskott....

Jo men tack, precis vad jag har tid med just nu. Att vara ponnymorsa har sina konsekvenser uppenbarligen, speciellt när morsan känner sig sysslolös och tar sig an borstande av häst och kratsande av hästhovar. Pang sa ryggjäkeln och så var det med det. En promenad i rask takt på det, är jag osäker på om det förbättrade eller försämrade läget. Efter sömn och ryggläge kändes det rätt ok i morse.....men inte sen. Bara att ringa kiropraktorn och böna och be om en tid som jag fick så klart. Bästa H tar sig tid. Hoppas allt blev bra för dig och ditt dilemma också, jag håller tummarna.

Ryggen är korrigerad men inte precis smärtfri. Det gör fortfarande "asaont" som vissa yngre individer skulle uttrycka saken. Vissa kotor är sjukt ömma. Inflammerad disk eller disker kanske, kylbehandling och stor försiktighet ska jag ägna mig åt. Alltså inget gående i Kvarntorpstrappan. Det gör mig sjuk, det är mer än en vecka sedan jag var där. 60 gångers knatande upp för denna trappa har skapat ett begär hos mig. Men detta hindrar, inte mer med det. Jag får gå korta svängar på platt mark i alla fall. Jag glömde fråga om jag kan använda stavarna men förnuftet säger mig att jag ska vänta med det också.

Ryggen kunde inte pajat vid sämre tillfälle, jag har sjukt mycket att göra på båda mina jobb och på fritiden. Det ska repas var och varannan dag och vi måste handla öl, vin och mat, inreda palatset i westernstil och frisörstil. Tiden är knapp, knapp, knapp. När nästa vecka är slut är det värsta över men då är det bara att köra Julstök för hela slanten. Jag gillar att ha mycket att göra men då vill jag inte ha ont bortikring. Jag hatar att vara hindrad av sånt som smärta. Här har jag tränat hela sommaren för att må bättre och det har jag också gjort och nu detta. Gnäll, gnäll, gnäll.....

Så nu har jag gnällt färdigt. Tack för att du stod ut! Ha en härlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar