lördag 29 september 2012

Jiiiihaaa!

I morgon startar duellen i gryningen med matlagning och sen pågår den dagen och natten lång. Vi drar på oss bootsen, trycker ner cowboyhatten i pannan, snörar på oss hölstret och svingar vårt lasso och är redo. I morgon ska det svettas, sjungas, spelas och dansas på Sturepalatset. Den heta chilin ska få cowboysen att törsta. Musiken ska få pulsarna att stiga. Linedancen kommer få den stelaste tråkmånsen att svänga på bootsen. Det är dags för Vilda Västernkväll med Kraxkompaniets fantastiska band The Wild Horse Silver Dollar Saloon Band med gästartister att stämma instrumenten och klara struparna för i morgon smäller det.

Det var fullt drag i kväll också när det genrepades. 42 låtar repades av ohyggligt trötta musiker och sångfåglar och det gick som ett genrep ska göra. Rätt bra men med en del missar. Klart var att vi var bäst i akt ett innan alla kände att det var fredagskväll och senare och senare. En härlig sovmorgon i morgon för alla är välbehövligt och kommer göra alla otroligt pigga och taggade inför morgondagens fullsatta föreställning. Jag är lite ledsen att säga att det är smetfullt men så är det. Men var lugn, det här är så kul så det kommer säkert en till kväll i vår.

Nu ska i alla fall denna trötta människa sova om jag kan. Lite för uppe i varv är jag men ändå så grymt trött. Jag är också himlarns lycklig över att Voav varit här och tömt trekammarbrunnen, två månader för sent. De bad visst om ursäkt för att de var lite sena när Krille ringde och berättade att vi inte kunde spola ner ...uaklä.... något mer i går morse. Ja, ni kan ju tänka er hur kul det är att hälla fem hinkar hett vatten med kraft i toan var gång någon varit där. Nej, ni vill inte veta ett dugg mer om detta, jag förstår precis. Men som sagt nu svoschar det ner och försvinner fort som attan. Tur för dom för annars hade Karlsson inte blivit att leka med. Jag hann fundera ut gruvliga hämndaktioner under dagens förmiddag. Men då jag kom hem hade de nyss varit här så de slapp otäcka saker utanför dörren...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar