måndag 21 maj 2012

Törs man ta isskrapan ur bilen?

Skrev just L som inlägg på fb och jo det kanske man törs. Det känns i alla fall så denna riktigt fina sommardag. Efter en aptrött morgon och en dag med snacksaliga ungar så slocknade jag i en solstol här ute och fick lite röd färg på kinder, ben och armar. Jag är sjukt vårtrött detta år och skulle kunna sova hela tiden känns det som. Helgen var lugn efter fredagens grillkväll hos Carro. Det var trevligt och lättsamt och inte så värst läskigt, alltid kul med nya bekantskaper.

Resten av helgen ägnade jag åt trädgården och åt att tänka alldeles för mycket på hur ont jag har i kroppen. För att sluta tänka på det levde jag på värktabletter, använde massagekuddarna (jag har nu en för nacken och en för ryggen som snälla människor skänkt mig) hur mycket som helst, på det motionerade jag med stavgång. Ont ska med ont fördrivas, det kan fan i mig inte bli bättre av att sitta stilla. Då känns det om möjligt ännu värre så därför fick omdömena vänta lite till. Att sitta timme ut och timme in vid datorn kändes inte som världens smartaste idé även om jag vet att det måste göras. Lite i taget får det bli istället.

Jag är ganska stolt över att de två största rabatterna är rensade, täckbark är på, hallonbuskarna är rensade från kirskål (även om jag vet att man måste asfaltera för att få bort den) för stunden. En presenning är också lagd över en stor hög med kirskål och det är väl fan om inte mörker ska ta dö på den. Annars är gräs det jag tycker är mest i vägen. Gräs som växer där det inte ska växa, blä! I rabatterna och i springorna i trätrallen. Jag la ju minsann plast och väv under men det växer ju ändå. Synd att bensin är brandfarligt, verkar inte smart att dränka trallen i det men det skulle ta död på gräset....

Det är lite svårt att tänka p sömn denna ljuvt ljumma kväll när det skulle passa med ett glas kallt rosé och trevligt sällskap på verandan...... det får väl bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar