tisdag 8 maj 2012

Höstplanering

Känns konstigt men sånt ägnar jag mig åt. Man ska leva i nuet och njuta har jag hört. Jodå jag njuter av att skriva omdömen, jättemycket. Har precis börjat i dag och försöker använda mina tjusiga pedagogiska planeringar. Jag har gjort fyra stycken och är stolt över mig själv. Egentligen borde jag lägga ut en men då finge ni väl spader och så hade jag inga läsare mer. Det är mycket ordbajseri men min nya chef lovar att man kommer ha nytta av dem på sikt så jag litar väl på det och skriver på. Det är tur man gillar att skriva.

Höstplaneringen gäller Kraxkompaniet och Westernkvällen kommer i repris, troligen den 29 september. Vi har fått så mycket uppskattning för den och pubkvällen att vi väljer att klämma in en till. Alla som inte fick biljetter blir nog glada och en del vill visst komma en gång till. Vi planerar också en julshows revy med premiär 17 november och en massa annat. För en gång skull är vi ute i tid.... undrar hur det ska gå ;).

Fast först ska livet fyllas av fester med start nu på fredag. Mitt gamla jobb idrottsförbundet ska tacka av sin förre chef och jag har minsann blivit inbjuden. Det ska bli buskul att träffa alla gamla jobbarkompisar igen, ser verkligen fram emot detta. Sen ska vi parta med jobbet och sen med krax. Ja jag hoppas det förbättrar mitt något vårtrötta humör, men det gör det säkert. Jag är lite trött på att somna hela tiden. Jag tar en bok och läser lite och vips så känner jag hur det bara inte går att hålla sig vaken. Jag brukar aldrig somna av att läsa, snarare undviker jag läsning på kvällar för risken är annars att jag läser natten lång. Skyller på våren.

Annars har jag faktiskt klippt det långa, tjocka gräset ikväll, i alla fall drygt hälften och sen blev det för synd om gräsklipparen så den får vila över natten. Jag fick hård motion i alla fall och det behöver jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar