onsdag 30 maj 2012

En helt ok dag!

Lite märkligt eftersom den började med ett tandläkarbesök. Eller egentligen bara hos tandhygienisten. Hon konstaterade att jag hade en spricka i en tand trots att den inte syntes på plåtarna :( inte roligt förstås eftersom jag torskar på att laga den och det kommer kosta en tusenlapp. Men jag bokade en tid efter semestern och vägrar tänka mer på det. Sen tog hon bort tandsten och det är ju sådär, men sen kom det bästa, det är när hon polerar tänderna med en sån god slipig tandkräm. Det känns guld och smakar gott. Efteråt känner man sig så ren och fin i truten. Det gick lös på 900 spänn men som tur var hade jag två 150 kronorsbidrag som jag inte använt (det som moderaterna så snällt skänkt oss dödliga i tandvårdsförsäkring) så det blev "bara" 600.

När jag sen kom hem fanns ett par måsten att ta tag i. Eftersom jag redan var inne på tandläkarfronten ringde jag Frk T:s tandläkare som lovat ringa upp oss om det käkonda och det hjälpte inte för han har fortfarande inte ringt.  Sen ringde jag EON och bytte nätavtal. Bara en sån sak! Efter det blev det lite jobb och sen tog jag tag i nästa sak jag skjutit upp. Ny toner till skrivaren. Och även om ni inte kommer tro mig nu så har jag också bytt den själv och det fungerar. Dessutom har jag noggrant stoppat den gamla i returpåsen för att skicka tillbaka till återvinning. Glorian riktigt lyser om mig. När jag ändå var det stora köpcentret bestämde jag mig för att försöka hitta gympadojor med rund sula som inte gjorde mig helt ruinerad. Jag har ju ett par sådana sandaler och de är nog mitt bästa skoköp någonsin eftersom de är sååå bra för ryggen. Till slut hittades ett par på Intersports rea istället för 1400 kostade de 400. Nöjd med det har jag invigt dem i kväll genom att ta en promenad med dottern som tycker jag går sakta. Hon tog dock snällt hänsyn till sin halta och lytta mor och gick i min takt. Hm, kan säga att jag fick ont både här och där men har stretchat noggrant så det ska nog gå bra.

Annars mår jag lite bättre. Ni som inte vill läsa om kvinnodilemman kan sluta nu. Jag är ju rätt gammal så man vet ju inte riktigt vad ens kropp tänker hitta på. Efter att jag hittade knölen i bröstet (den som så lyckligt försvann) så slutade jag omedelbums med minipiller. Jag är ju ändå så sedesam av mig, så de gör minsann ingen som helst nytta, trist nog. Sen dess har jag inte behövt bry min hjärna, kropp eller plånbok med inköp av diverse attiraljer för blodflöde. Det har helt enkelt inte kommit något. Jaha har jag tänkt, jag är väl tant nu då. Men se så roligt skulle jag inte ha. Förra veckan kände jag tydliga tecken på ägglossning och snart så... Inte helt kul men f-n vet om inte det är en sak jag mått taskigt över. Jag har samlat på mig vätska och det gör ont i lederna. Nu börjar det kännas klart bättre och börjar jag blöda går jag vips ner ett par kilo. Så brukar det bli. Minns inte när jag senast gick runt och längtade efter mens men det måste väl varit någon gång i min ungdoms gröna dagar. Skälet var dock inte detsamma om jag rådbråkar mitt minne ;)).

Frk T har tillbringad dagen på Aramis och lärt sig hur man driver en pizzeria. Nyttig kunskap om hon någon gång måste starta eget. Det är ju en ohygglig brist på pizzerior menar jag..... inte ;-). Men lite kul var det. Jag misstänker att hon var ett av få barn med helsvenskt ursprung som varit där på prao för de frågade vilket land hon kom från och skojade rätt friskt med henne över att hon kom från Sverige. Hon hade en bra dag i alla fall och skaffade en egen plats och det var duktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar