söndag 27 maj 2012

Grattis Loreen!

Sverige har vunnit den viktigaste tävlingen. Åt skogen med hockey och fotboll vad gör väl det om vi kommer sist, vi är ju bäst i musik och DET är ju det som räknas!

Årets mello innehöll både en del uselt, en del trist, en hel del galet, en del hysteriskt och en del riktigt bra. Vi, Frk T och jag gillade Italien (som jag älskar att de är tillbaka även om de var det enda land som dissade Sverige i omröstningen), Makedonien, Moldavien, några till och Azerb, Azerbj, Azze...äh vad fan Baku!!!! Och JAG BARA ÄLSKAR SARAH DAWN FINER, Vilken flicka!!!!! När hon läste upp Sveriges resultat hade jag skrattanfall så hur folk röstat missade jag totalt. Programledarna såg ut som att de fattade nada och trodde nog Sverige hade skickat fram en fullständig galning. Hur kul som helst!

Annars var kvällen trevlig innan ESC också för garderobsmannen och hela hans numera jättestora familj var här och grillade. Ups fel, sorry Anton du var ju inte med och det märkte vi såklart.

I morgon är det söndag och jag försöker att inte gräma mig över att annandag pingst är stulen. Helgen blev ändå lång eftersom fredagskvällen innebar fest med Kraxkören. En trevlig fest med både Stefan Demert och sommarsånger fram på kvällen, grannarna fick gratis underhållning om de ville. Annars handlar helgerna mycket om stallskötsel och trädgårdsskötsel.

Sov på segern nu alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar