onsdag 23 maj 2012

Solen skiner

Äntligen lite sommarvärme som stannar några dagar, fast jag hörde nyss att det spöregnar i Cannes, där de har filmfestival och i Italien, minsann. Någon rättvisa finns det tydligen här i världen, det var vår tur att få ha solen  nu. Denna dag hade jag inte så mycket Studiefrämjandejobb som nödvändigt måste ske just i dag. Förrådsarbetet kan vänta tills det regnar. Lite datajobb blev det mellan varven då jag gick i närkamp med ogräset på framsidans rabatt. Jag känner mig grymt duktig för de där dagliljorna är inte snälla att tas med. Kärleksörten blev befriad från andra parasiterande växter och ser just nu en aningens eller snarare bedrövligt ledsen ut men den tar sig säkert.

Eftermiddagen ägnades åt Frk T:s hår och samtidigt ett möte med Hårmetropolen som vi ska hjälpa att fira deras 25-års jubileum i september. Jag återkommer mer om det eftersom det tydligen ska vara för deras kunder och till dem hör säkert flera av mina läsare. Man kommer nog både kunna spana in snygga kalufser och lite kraxelikrax.

Frk T satt tålmodigt i frisörstolen i 3,5 timme och led. Håret är fint men det röda envisas med att vägra ge vika helt. Det är väl märkligt vad kemiska substanser kan djävlas. Jag har insett att vi skulle avfärgat och sen tvättat minst fem-sex gånger i några dagar innan vi gick på med ny färg. Ja man lär sig så länge man lever. Frk T har lärt sig att det inte är problemfritt att färga håret rött, hennes snälla pappa och hans fru har lärt sig att det blir dyrt när den klantiga mamman låter dottern få som hon vill i uppfostringssyfte (man ska lära av misstagen ni vet) och jag har lärt mig det om avfärgning då.... Hår växer dessutom ut vilket är en bra sak. Stort och innerligt tack till er Camilla och Robin!!!

Kvällen avslutades med körsång och det är som alltid bra för själen. Nu är det körfest på fredag och sen sommaruppehåll, det är bra för då får man längta efter att sjunga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar