söndag 13 maj 2012

År att minnas

I går var det fest
och jag fick komma som gäst
till kalaset fick jag åka båt minsann
på Hjälmaren så blank och grann

Inte märkte vi av någon vind
som pinade och ven på vår kind
fast det borde vi tydligen gjort
för festförberedelserna som hade gått som smort
kom av sig en aningens aning
för de fick efter partytältet ha spaning

Tältet som var fast förankrat på Ässöns mark
ville vinden ha i nån annan park
det flög sin kos och hamna högt i det blå
och som konstverk lär det inte bestå
man får tro att någon det kommer plocka ner
och sen finns det nog inte mer

Arrangören fick improvisera
för se alla ville ju ha mera
vin, mat och roligheter
men ute ville vi inte gå en meter
så tipspromenaden fick bli en sittande historia
när Inge skulle bli av med sin gloria
men det var bara snälla frågor
och inget om några större plågor

Om hans fadäser på festarrangörsfronten fick vi höra
när Rulle berättade hur man inte ska göra
när man ska bjuda gäster på middag fin
med tre rätter och helst lite vin
men se herr Blomberg han lyssna på expertis
att tänka själv var tydligen ännu inte Inges devis
var det sagt att gästerna ville dricka Skåne denna kväll
så skulle de detta få, han ville inte få skäll.....

Nåja han lärde sig att följa sitt eget motto
och jag lärde känna honom genom BingoLotto
inskickad i en framgångssaga ingen kunde tänka sig
ingen aning hade jag om vad som skulle vänta mig
jag lärde mig göra budgetar med miljonbelopp
ta emot skäll, beröm och till galenskaper säga stopp
det mesta var häftigt, roligt och kul
och som mest jobbade vi varje jul

Men allt roligt har en baksida och ett slut
och till slut försvann jag från stället ut
till ett helt annat liv men med kunskaper i bagaget
som jag verkligen inte har ställt i garaget
utan använt  under resten av mitt liv
för jag tog denna tid många både långa och korta kliv
det gäller att inte se tillbaka på sånt som var trist
utan fokusera på allt bra, för visst
dessa åtta år jag tillbringade där
har jag nytta av både nu och här.

Tack Örebro läns idrottsförbund för goda vänner och lärdomar. Lycka till Inge Blomberg med ditt nya liv.
Och tack alla goa för en trevlig fest och hoppas att tältet inte kostar för mycket att ersätta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar