söndag 11 mars 2012

Våren på väg!

Kom just in efter en härlig promenad i vårsolen. Nacken sitter fast och kroppen värker av träningsvärk. Hm igår måste jag drabbats av vårkänslor och country-yra för jag satte igång med diverse dansövningar. Jag fick av någon outgrundlig anledning för mig att min fullständigt otränade vrakdelskropp kunde göra sådant den var kapabel till förr, innan förfallet satte in. Jag knölade ner diverse händer i golvet sparkade och hade mig och fick för mig att vissa countrylåtar absolut behövde koreografi. Tja, jag kan säga att det känns i dag. Om nackspärren beror på annat eller samma vete tusan för jag häll mig ifrån headbänging (undrar verkligen om man stavar det så men jag hoppas ni fattar) det var ju inte hårdrock vi ägnade oss åt. Härligt rep var det i alla fall. En ny musiker har hittat till oss, en fantastisk fiolspelande kvinna som bara var helt otrolig. Snacka om att det blir drag 21 april.

I går var det också melodifestival och syrran var här för att tillsammans med mig se spektaklet. Vi var rörande överens om att rätt låt vann och rätt låt kom sist. Alltså Ranelid är bara för mycket, visst kan man köra med en image men då får man nog ta att man får lite skit också. Maken till självgod karl får man ju leta efter. Jag är så trött på den stroppen att jag inte ens orkar skriva en revysketch om honom, den uppmärksamheten ska han inte få. Loreen däremot var toppen liksom Molly och flera andra. En bra mello i år på det stora hela. Bäst av allt var Sarah Dawn Finer med sin engelska sketch. Den var så bra så det var inte klokt http://www.youtube.com/watch?v=6sG8h1EUKew&feature=share kolla om ni missade den.

Nu ska vi snart repa mordgåta och jag hoppas folk kommer och roar sig hos oss trots att det är nån motorsport som startar i Sannahed...asch då de kör ju hela våren och sommaren vi kör bara en gång. 31 mars ska ni alltså gå på Engelsk pubafton på Sturepalatset så ni vet.

Frk T har varit med Per och Viktor på hästhoppningstävling som gått finfint för Viktor, stort grattis! Hon och vår regissör för mordgåtan hoppas jag kommer hem någotsånär i tid till repet börjar ;).

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar