måndag 5 mars 2012

Måndag morgon...

å mitt huvud känns så tungt. Nja det var rätt ok men mina ambitioner att cykla till jobbet gick åt fanders, det var 6 grader kallt. På tog för kallt för mig så lusten till det försvann med rimfrosten. Krille har dock gjort ordning på min cykel så när det blir plusgrader finns inga ursäkter. Nåja jag kan nog för all del komma på några expert som jag är.

Denna måndag var det också lite glest på parkeringen men fler fanns på plats än förra veckan. Tur att jag håller mig frisk när alla andra är sjuka. Kanske får mitt sen, vem vet? Dagen snurrade på i rasande tempo och jag känner att jag har sjukt mycket saker att ta tag i, är rädd att jag glömmer hälften. I dag fick jag i alla fall till en engelsk diagnos, glosor, ny matteläxa, lappar med utvecklingssamt, en förvirrad och blöt NTA-lektion och en start på historian. Till den ska jag förstås svepa ihop en pedagogisk planering som exakt stämmer med Lgr 11 såklart ;) den får jag sno ihop i morgon.

Inte för att jag vill skryta, jo föresten det vill jag visst, jag har faktiskt skrivit två, en i religion och en i biologi (det är lite nytt, man skriver liksom om det obegripliga i läroplanen till något lite mer begripligt som ska ha kontakt med verkligheten så ungarna förstår vad de ska göra och som jag sen kan använda i bedömningen av deras kunskap som numera mäts i krav istället för i mål, solklart va). Om jag sen gör exakt det jag skrivit är en annan sak.... jag är ju improvisationens mästarinna. Jag älskar också att följa trådar som kommer upp. Som häromdagen när den berömda lilla Estelle hade tittat ut och succesionsordningen kom upp på Lilla Aktuellt skola. Då blev det givetvis ett ypperligt tillfälle att ta upp Sveriges grundlagar. Erkänner att jag inte hade hunnit skriva nån pedagogisk planering till det men det kanske fastnade hos någon unge ändå. Jag vet inte om jag ens orkar "mäta" att något av den kunskapen fastnade, allt ska mätas nu känns det som.

Frk T har namnsdag i dag och jag kunde inte låta bli (trots vår pengabrist) att köpa Melodifestivalskivan åt henne. Hon hade inte ens tjatat eller påpekat sin namnsdag så då var det extra roligt. Grattis mitt lilla hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar