lördag 17 mars 2012

Gnälleri å gnällera och lite annat förstås

Har blivit lite dåligt uppdaterat här denna vecka. Nackspärren är bättre kan jag konstatera om än inte helt bra. Nu är det Frk T:s tur att må tjyvens. I hennes fall tror jag dessvärre att det är influensan och det känns inte bra alls, det kan ju innebära att jag också blir sjuk och se det vill jag inte. Jag mår sådär ändå så det räcker. Nån vidrig skrällhosta och hög feber vill jag inte ha så jag har tagit en kur enchinea och hoppas det hjälper till att hålla bacillerna borta.

Avdelning inte gnäll
I går kväll var vi till Fjugesta och såg Livet är en fest med Lekebergs revysällskap. Bra fast på ett helt annat sätt än det det brukar vara. Lite mer teater och eftertänksamhet även om det fanns roligheter också. Allra bäst var "En fattig trubadur" på slutet av "Vintern - på hemmet" som sjöngs, om jag gissar rätt utifrån barnbilderna i programmet, av Sven Olof Jonsson. Sällan har jag hört den sången sjungas så vacker och med sån känsla, helt magnifikt. Ungdomarna var givetvis duktiga och Abba-delen kanon. Av skådisarna gillade jag Ewa Apéll Karlsson som debuterade på scen, mig veterligt i alla fall, och Gunilla Pettersson som annars hör hemma längre öster/söderut i Närke. De gjorde rollen Anna så himla kul med stor inlevelse. Sen är ju vår Thomas alltid lysande förstås, ibland oroar jag mig för att de snott honom alldeles och nu har de dessutom fått upp hans fru på scenen. Nåja....vi snor ju tillbaka lite då och då. Och, det är ju fint att kunna hjälpas åt.

I dag fyller mina syskonbarn 12 år. Amanda och Alexander är nu stora, snart tonåriga tvillingar. Planen var att åka dit ikväll men den ser ut att gå i stöpet på grund av den där eländiga influensan. Jag gissar att vi kommer tvingas gratta er en annan dag. I morgon ska det repas både mordgåta och countrylåtar och jag oroar mig för hur det ska gå och hoppas någon förbarmar sig som sällskap här hemma, någon som redan varit sjuk och bör vara immun vore nog bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar