söndag 25 mars 2012

Kloka ord

Vänner är skattefri förmögenhet!
Oj så smart och sant formulerat av min gode vän och före detta kollega Anne Gunnarsson (om hon nu inte snott det av någon annan men det ska man väl inte tro, jag låter henne stå som upphovskvinna i alla fall).
Det passade så bra efter denna rätt mysiga dag då jag omgetts av vänner som jag arbetat tillsammans med dagen lång. Vi har nämligen ägnat nästa hela dagen åt att förvandla Sturepalatset till en Engelsk pub. Krille har gjort snyggaste bardisken i stan, alltså man baxnar. Jag önskar jag vore ett uns händig, jag kan på sin höjd sätta upp tavlor och i dag knappt det. Nåja jag har lärt mig att man inte köper betongtavelupphängare (snyggt ord) på Pickabo.... jag kan säga att de från Jula och Bauhous funkade klart bättre! Med sådana kan jag nämligen sätt upp tavlor. Prisskillnaden blev den omvända om man tog med att de billiga var värdelösa och fick slängas eller användas till annat än betong.

Vi hade riktigt kul när vi satte upp alla tavlor, ställde upp bord och stolar, dammsög och torkade golv. Det sattes upp hyllor och tygkläddes, det pyntades och flyttades. Jag hoppas också att vi burit på flygeln för sista gången. Jäklar vad vi kånkat på den under året. Nu måste den försvinna ur palatset innan onsdagen helt enkelt. Vi har faktiskt burit ut den till foajén ;-). Bara för köparen att hämta och det är ju lätt som en plätt. Hörd kommentar på kommunal inrättning som tydligen är beordrade till detta uppdrag: "det är visst nåt skittungt som ska hämtas på Sturepalatset". Jo typ skittungt och otympligt, men det låter fint när man spelar om man kan, vill säga och den är snygg som tusan.

I morgon ska jag umgås mer med den skattefria förmögenheten för då ska vi repa dagen lång. Solen skiner och man kan tycka att det är knäppt att stänga in sig i en mörk lokal men det känns som att den skiner där inne också. Sen kan man förstås sitta på trappan utanför en stund då och då om man undviker rökarnas pauser förstås ;)). Nu har jag ställt fram klockorna en timma och inser hur lite jag får sova. Men nu är det vår och en vecka kvar till påsklov och premiär.

Har jag berättat att jag var till Lerbäcks teater i går föresten och såg Dubbeltrubbel, ja det har jag va? Skitbra i alla fall. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar