onsdag 7 mars 2012

Den där influensan....

...som alla verkar ha. Alltså jag vill inte! Förstå det! Jag fick faktiskt svinis så jag borde verkligen slippa den här och andra flunsor minst tio år framåt i tiden. Jag får spader för folk bara dimper ner i sjuksängarna och dessutom får de lunginflammation på det. Usch och fy. Än så länge håller jag mig frisk men i morse hade jag ont i kroppen och lederna vilket dock gick över av alvedon. Jag hoppas det räcker att bestämma sig, för jag har så mycket roligt att repetera nu. Mordgåtan och countrylåtar. Låtarna sjöng jag på halva förmiddagen och det är så roligt. Att hitta Dollys stämma i en viss låt är inte superlätt men det ska gå, övning ger färdighet.

Annars har dagen inneburit palatsjobb med lite smått och gott. Tre tillstånd har lämnats in och jag har förvissat mig om hur vi ska fixa het chilli till westerkvällen (gruppen har tydligen bestämt sig för något med vita bönor efter en del diskussioner om vad äkta kopojkar och flickor äter) och hålla oss inom vårt miljöhälsotillstånd. Det har liksom blivit min uppgift att hålla koll på alla tillstånd. Vad får tillagas och var? Vilka starka drycker får säljas och när och vad måste man äta till, för äta måste man ser ni. I alla fall så måste man ha möjlighet att äta. Nåja det löste sig utan mankemang och det känns skönt att kolla så man gör rätt. Jag tror i alla fall dessa myndighetspersoner blir glada av att jag ringer och frågar istället för att chansa, jag hoppas de inte tycke att jag är alltför tjatig.

Kvällen har ägnats åt körsång och det var trevligt. Sjunga är grejen det. Man blir glad. I dag klämde vi dessutom i men en så fin lite sommarsång och det kändes inte dumt alls, inte alls. Nu är jag trött och lite hungrig...hm undrar vad jag ska hitta på halvtio på kvällen, jag är ju inte jättesugen på matlagning nu.

I morgon hoppas jag att de flesta är friska igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar