söndag 25 mars 2012

Snacka om heldag!

Repetition dagen lång och alldeles för lite sol. Så kan man sammanfatta dagen, men inte var det negativt inte. Jag älskar att repa. Förmiddagen ägnades åt countrysångerna och jösses vilket häftigt band vi har. Musikerna blir bara fler och fler... de liksom väller in från höger och vänster, alla verkar vilja vara med och lira detta. Just nu har vi gitarr, banjo, trummor, fiol, bas och steel guitar!!! Fatta hur bra det låter. Vi gör vårt bästa för att låta bra på sång också och Joline börjar sitta fint nu. Vi lägger på körstämmor hej vilt och det är hur kul som helst.

En gång, jag vill bara säga det..... så var det en liten gullplutt till trummis som faktiskt sa något i stil med detta: "Susanne, du kan väl inte sjunga country, det är ju inte din grej" alltså jag funderar lite på om han ska få en speciell inbjudan till denna Vilda Västernkväll. Eller typ, JAG KAN VISST, så det så!!! Hehe!
Jag tror faktiskt man kommer ha skitkul denna kväll även om man hatar allt vad country heter. Vi kommer ju bjuda på en del skojsigheter med oss själva. Man gör ju inte Dolly, Johnny och det gänget utan att försöka efterlikna lite....typ. Sen blir det "asagod" mat också såklart. Vi ska till och med bege oss till Karlstad och låna ihop lite fräna attiraljer för att pimpa upp stället.

Men nu är det "pimpat" till engelsk pub vill jag lova. Hela palatset är fullt av tavlor på oss, vilda djur engelsmän gillar att jaga, ölreklam och fotbollslag. Ja då, det skär i  hjärtat att spika upp fotbollsloggor, lag och halsdukar i vårt vackra palats, men vad tusan. Är det engelsk pubafton så är det! Baren är pricken över i:t, den har vi brunbetsat i dag och den är så sjukt snygg. Mordgåtan börjar sitta och i dag släppte vi alla manus. Vår bartender tillika barbyggare slet jag det ur händerna på och se, då kunde han ändå. Det är ju inte ens en vecka kvar till föreställning och vet ni; jag tror det på sin höjd finns 8 biljetter kvar. Så vill ni komma lär ni rappa på att ringa Charlie.

Vi planerar maten och sånt för fullt och är nu mest oroliga över alla proppar som kommer gå när fisch and chipsen ska friteras. Bra fördelning och många skarvsladdar är lösningen. Märkligt att alla elektriker alltid lägger allt som drar ström utav bara tusan på samma fas (eller propp eller vad det kan heta). Om jag här hemma drar igång hela spisen och värmen samtidigt så blir det strömlöst. På palatset är det stört omöjligt att köra kaffebryggaren och spisplattorna eller vattenkokaren samtidigt. Nåja där är det ju bara att peta upp proppen igen. Här hemma är proppförrådet välfyllt.

Nu har jag fokuserat om och skrivit ett gäng IUP.n till morgondagens samtal i skolan. Ni vet utvecklingssamtalen eller som en del av mina vänner utanför skolans värld fortfarande kallar dem, kvartssamtalen. Nåja jag har vänner som fortfarande åker till Wessels i Lillån fast det väl försvann på 70-talet eller så. För en del tar förändringar lång tid. Nån som kan sova??? Klockan är nu 23.00 men i min värld endast 22.00....det där med sommar- och vintertid kunde jag skriva en hel klagomur om, men det gör jag inte för jag är på för gott humör. Sov sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar