söndag 29 januari 2012

Mår så där...kan man säga

Ibland undrar man ju. I onsdags var jag ju hos kiropraktorn som jag redan skrivit om och i går fick jag ont i hjärtat. Ja ingen kärlekssorg (där är det snarast stelnat typ) utan mer fysiska småhugg alltså. Ja jag vet man kan ha det och det är inte farligt men ska det inte ta slut? Det kom i går på dagen och håller på fortfarande. Det gör inte så ont att man inte står ut och inte ut i armen eller så men det är ruskigt irriterande.

För övrigt känns kroppen sliten och jag gissar att jag behöver mer tid hos H. Annars har det varit en skaplig helg om man bortser från dagens förmiddag. Vi hade en lysande bra kväll på Sturepalatset i går när Forever Young och pausbandet Karlsson Blues project spelade kvällen lång. Folk dansade och ögonen lyste av glädje, även vi i personalen tog oss en svängom när tid fanns för det. Tillsynsmyndigheten (de som ger oss alkoholtillstånd) var på ett besök också och det enda de tyckte vi skulle ändra på var att vi borde haft en maträtt till så det får vi fixa nästa gång. Annars är vår publik städad och bra. De dricker öl (vilket ju är rätt bra såklart) och rödvin men slutar en timme innan kvällen är slut. För då sålde vi just ingenting. Förnuftiga människor måste jag säga. Det finns dock en del kvarglömt i garderoben i källaren, folk går hem utan skor, jackor och glasögon. En herre gick med flit hem utan jacka eftersom han befarade att hans låg inklämd längst in (han kom först) och han skulle hämta den i dag men.....han kanske sov dagen lång?

På förmiddagen drabbades jag av depression - jag betalade räkningar. Ingen favoritsysselsättning men denna gång var det värre än värst. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra för att trolla fram de 4000 som fattas. Jag fick ju för mycket lön i december som gick till julklappar - innan jag visste att det var för mycket.... nu fick jag alltså för lite, tja, eller ni fattar. Alltså räcker det inte. Jag ligger ju inte precis i fas innan heller. Det gör mig galen och det är kanske det som ger mig hjärtinfarktkänslan. Gjorde en budget och insåg att om jag låg i fas och inte efter med en massa skit så borde jag ha 5-6000 över när jag betalat de räkningar jag har jämt.....undrar när jag ska komma i den fasen? Kan det droppa ner sådär 10-20 000 över mig tack!

Krille kom in och gjorde saken lite bättre när han berättade att han bytt däck på mitt gamla bilvrak så jag kan sälja vinterdäcken och skicka vraket till skroten. Tack till värstabästa hyresvärden...undrar hur mycket man kan få för däcken? Knappast 4000 ;) fullt så bra är de inte.

Till lite positivare tankegångar. I dag har vi repat inför vårt gig hos väntjänsten, härligt att ta upp gamla sketcher igen. Vi har också bestämt vad Krax ska hitta på för kul under våren. Det blir två temakvällar kan jag avslöja... planeringen har precis börjat. Men det blir ett tema per kväll med mat, sketcher, musik, kanske dans och kläder efter ett speciellt tema. Jag återkommer när vi planerat lite mer...lite nyfikna kan ni gott vara. Nu ska jag åka och hämta Frk T som åkt skoter i Värmland dagen lång. Trött gissar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar