torsdag 5 januari 2012

Nya tider

I morgon försvinner en del av mitt hem och en ny "epok" får ta vid. Här kommer inte kunna bo några fler garderobsmän för jag ger bort sängen i garderoben till min systerdotter som behöver den bättre. Det har varit uselt med garderobsmän sista året, där har bara kvartat någon vid enstaka tillfälle så en hopfällbar gästsäng får husera i garderoben som givetvis inte alls är en garderob utan mitt "dressingroom". Så alla som tror att kamrat R i åratal klämt in sig i en garderob kan andas ut, han är föresten på G att flytta in i ett större hus med sin nya familj om man nu kan uttrycka sig så. Det värsta är att jag även gett bort bäddsoffan till just kamrat R så nu kommer här inte finnas lika många "sova över möjligheter" - hua det kan innebära att jag måste ha eventuella nattgästande män i sovrummet, hehe. Nåja gästsängen finns ju och Frk T har en extra madrass så vi ska nog överleva.

Det har annars inte gjorts många knop här i dag. Jag har förstås gått en liten promenad med stavar men jag är grymt trött, huvudet värker lite och jag känner mig frusen hela tiden. Har verkligen ingen lust att bli sjuk för ajg behöver röra på mig, inte slöa mer. I morgon ska det bäras lådor och möbler så det gäller att hålla sig på benen (måtte ryggen hålla skapligt också). I kväll ska jag uppbringa kraft till att se och lyssna till A musical movie night i Fjöget. En alvedon kanske kan få mig att må lite bättre. Ha en trevlig Trettondagsafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar