torsdag 5 januari 2012

Håller mitt löfte...

än så länge. I går lagade jag färsk pasta med en bacon och korvsås, så gott så, även om Frk T åt torrt utan sås och hela tiden gnällde över bacons äcklighet (trots att de var knaperstekta och väl avrunna). I dag slog jag till med pannbiff med lök, sås och kokt potatis och lingonsylt minsann! Som förut sagts, jag gör världens godaste köttbullar tillika pannbiffar. Frk T gnällde och var övertygad om att biffarna skulle vara fulla med lök som köttbullarna var. Jag envisades och stekte massor av lök bredvid. Men det skulle givetvis bli äckligt och plötsligt var även potatis, som hon alltid gillat, äckligt. MEN tro det eller ej, ungen smällde i sig varenda smula på tallriken, även såsen och erkände att det faktiskt var gott. Det tar sig kanske. Jag ska ha henne att äta mer vanlig mat och våga smaka om det så är det sista jag gör.

För övrigt har jag arbetat i dag. Jag är alltså varken död eller skadad jag har bara inte hållit till på facebook, igår stack jag inte in min cybernäsa där alls, vilket fick folk att oroa sig en aning. Det behövs således icke. Nu ikväll har jag haft en genomgång av två dagar och det tar sin lilla tid så jag skrollade bara över lite snabbt och folk hade som vanligt städat, handlat, jobbat, duschat och en massa annat. Nu ikväll upplystes man om att man skulle kolla på Plura/Eldkvarn och sen AC/DC, jag zappade lite och såg på det men såg faktiskt också Lasse Åberg spela Golf och jag vägrar missa Hyasinth så länge jag kan vara vaken så här sent. Nästa vecka börjar allvaret och då måste jag sova så här dags. Är faktiskt lite trött nu, sweet dreams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar