lördag 7 januari 2012

Lite tungt och lite ok

Så kan dagen nog sammanfattas. Jag försöker att inte tänka på det jag tänker på. Just nu känns livet lite sådär, det känns som att jag inte har nån å leka med, typ. Förra vintern var det skönt att inte behöva tänka singelliv och utgång men nu är jag rätt sugen på utgång och då finns ingen att ta med. Plötsligt har alla stadgat sig, bara så där. Jag ska se till att jag har samma barnlediga helg som mina systrar så kanske det löser sig lite grand. Nästa problem är att jag inte har några pengar att slå runt för, så det var ju bra med den saken. Nog med ältande, det ordnar sig säkert.

I dag har jag gjort några bra saker. Jag har städat "katastrofäckelskåpet". Det kallas så för att det är ett katastrofskåp där jag kastar in allt jag inte vet var jag ska göra av, men ändå inte kan slänga såklart. sånt som våffeljärn  och potatisskalare (jag menar stora varianter med vev och/eller elkontakt), termosar och tusen burkar och en massa annat skit. Epitetet äckel får skåpet av att råttorna, nåja mössen, tycker det är husets bästa ställe. Fan vet varför, för där finns inget ätbart även om de denna vinter har ätit något blått i plast, oklart vad. Nu är skåpeländet städat, rengjort, hålen igentäppta för femitioelfte gången, jag fattar inte var de kommer in och sakerna diskade (förmodligen i onödan för de kommer säkert in igen). Oäklusch så kan man nog sammanfatta vad jag känner när jag utför denna vidriga syssla. Men nu känns det bra. Dessutom har grannen K hjälpt mig att bära in bästa lilla skinnsoffan i garderobsrummet och innan så skedde, oljade jag in den minsann. Det blev soffan glad över efter att ha stått ute på verandan hela sommaren och hösten. Det blev så fint så. Ett bord fick bo i hallen istället som nu blev lite rymligare. Frk T:s rum är halvstädat också.

Frk T ja, förut ringde hon och beklagade sig över sin sömn. Hon kan inte sova hos pappa påstår hon, fast hennes pappa ser att hon sover. Dessutom hade hon sovit till halvtolv i dag...inte bra. Det är ett elände när vi ska vända rätt dygnet efter ett lov som detta. Ingen av oss kan sova och vi är döda på morgonen, jag fasar för måndagen. Så det är klart det är svårt att somna och här är hon väl lite mer "hemma" än hos pappa även om det också är ett hemma. Men det är jobbigt när hon ringer och är ledsen och bara ska hem. Hon påstår att hon sover bättre här men hon måste ju vara hos sin pappa också. När hon inte varit där på ett tag eller om det var väldigt roligt senaste gången så kan hon längta dit som tusan. Tungt blir det i alla fall både för mig och R. Jag bokade bio i morgon till oss och till slut blev hon lite gladare och kunde roa sig vidare hos sin kompis.

Insåg nyss att kvällen ändå är räddad trots att jag inte har råd med nån utgång. Det är både stjärnor på slottet och mord i Midsomer ikväll så jag ska nog kunna få tiden att gå helt gratis. Undrar om jag ska gå lös på ytterligare något städprojekt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar