måndag 9 januari 2012

Fryser

Usch för vinter och kyla. -10 i morse och fortfarande kallt. Jag borde säkert sätta på mer värme än luftvärmepumpen men jag biter ihop och tar en filt om axlarna. Lika bra att hålla sig hemifrån så mycket som möjligt. Nån sa att det snart blir plusgrader igen och jag håller på den. Sätter jag på elvärmen så svälter vi väl ihjäl så av två onda ting....;)

I dag var det återgång till vardag och jag tror vi alla var lika trötta vid lunch. Första skoldagen är lite seg och pratig. Det kan man förstå, kidsen tyckte nog jag var lite taskig när de fick berätta för varandra om jullov och julklappar på engelska... men, men bra ämne för snack. För övrigt var allt som vanligt på jobbet, nya rektorn verkar bli bra, än så länge iaf. Jag blev varse att jag under januari ska på ett studiebesök till Västerås och två dagar till Loka för planering av nya Vialundsskolan. Nice, det är inte mycket sånt i skolvärlden så det ska bli kul.

Frk T vill absolut åka till Fjugesta och vara med i deras revysatsning inför våren och jag är måttligt road att köra dit stup i sju för repetitioner hela våren men, nåja vi får väl kolla. Det är inte alltid barn får en chans att vara med så... Skulle vilja lägga mig en stund innan men jag vågar nog inte för då somnar jag säkert och det förstör nattsömnen. Bäst att komma i fas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar