söndag 22 januari 2012

Snart ny vardag

Söndag kväll. En kväll av ångest eller förväntan? Det beror kanske på vem man är. Frk T lyckades givetvis ramla och slå i axeln i den hårda isen när vi kom hem, så vad hon känner handlar nog mest om bandage som inte sitter kvar eller är nog långt. Suck, hon är otursförföljd den ungen. Jag hann inte få fram "nej ta ut påsen från den här sidan för det är snorhalt där" innan olyckan var ett faktum. Stackars krake.

Annars har helgen flutit på lugnt och mest rätt tråkigt. Just nu känns livet tråkigt. Jag är dessvärre inte uppe i någon intensiv repetitionsperiod även om vi ska börja så smått med det snart. Vad det blir vet vi inte riktigt för det finns flera förslag, men det tar ju ett tag innan man blir uppslukad. Varenda käft i min närhet har stadgat sig så jag känner mig ganska ensam. Det blir bättre snart för saker händer och rullar på men nu känns det lite ruttet.

I går kväll la jag beslag på I för kamrat R körde ljudet åt Glöd som gjorde ny succé på Sparbanksbörsen. Trevligt var det och vi åt god mat när vi väl fått proppar på rätt ställe. Rackarns, nu kom jag i håg att jag glömt köpa proppar, 16 A tog slut! Jag fick låna en värmefläkt som jag i onödan satte igång i går....hehe det gillades inte av mitt elsystem, det blev bäcksvart precis när vi var vid andra tuggan på skaldjurssalladen. Nåja vi fick ljus i huset efter ett tag och luftvärmepumpen tuffade igång. Värmefläkten får B tillbaka. Blir det kallt får jag väl köpa en gasolkamin vilket jag fått ett tips om. Låter lite läskigt men det kanske är helt ok. Annars kan man fortsätt hoppas på varmt väder.

I dag har en del kraxare varit duktiga värre. Kamrat I och hennes nya darling J har slagit isär den eländiga extrascenen, hyresvärden min har lovat att fixa nya stänger i klädförrådet under veckan, jag själv städade förrådet. Jag möblerade om och såg till att ena sidan nu är skapligt tom för att få upp de nya stängerna i taket, sen ska kläderna upp. Kamrat R fick äntligen upp och ljus på den sista utrymningsskylten i palatset och fyllde i brandbesiktningspappren. Sånt är viktigt för att få tillstånd att sälja lite starka drycker nämligen. Nåja vi har haft utrymningsskylt förut med, vid den bästa och största vägen ut. Jag hoppas att det aldrig börjar brinna men gör det, det så önskar jag att flertalet tar den stora vägen ut och inte trasslar sig bakom scenen (bara för att där finns en skylt nu) och ner för trappan i källaren även om man faktiskt kan komma ut även där.

Märkligt att stavningsprogrammet anser att ordet "utrymningsskylt" borde bli "stämningsskapande"??? Att den envisas med att man ska särskriva (se där, även "sär-skriva" ska delas anser stavningsförstöraren) har jag lärt mig bortse från, men ibland begriper jag inte hur hjärnan funkar på den där lille typen som sitter inne i datorn och anser sig kunna stava ;)). Stämningsskapande, tja utrymningsskylten lyser fint i grönt, det kanske kan skapa lite stämning. Usch vad jag blarrar.... sov gott i natt och ha en fin vecka, en bra vardag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar