torsdag 19 januari 2012

Varför så trött?

Jösses det känns om att jag skulle kunna sova jämt...fast egentligen tror jag att jag är förslöad, försoffad eller vad man ska kalla det. Jullovet var för slappt helt enkelt, för mycket soffa, för mycket choklad och annat elände som omvandlas till kroppsfett jag inte vill ha.

Jamen sätt igång och träna då! Jomenvisst, men jag orkar fasen inte...typ så känns det. Jag inser att inaktivitet inte är min grej mer än högst en vecka i taget. Alltså måste här startas något projekt som gör mig lagom stressad. Frågan är alltså vad Kraxkompaniet ska hitta på härnäst? Det är nog något sådant som måste till om jag inte ska gäspa käkarna ur led.

Annars flyter dagarna på. Studiefrämjandejobb igår som innebar lite flängande hit och dit en massa mejl och till Hallsberg med tillståndet till Forever Youngkonserten den 28 januari. Festsugna Kumlabor eller för all del mer långväga gäster gör klokt i att boka biljetter. Vi har hälften bokat utan att vi satt upp en enda affisch, bara genom facebook faktiskt. De drar de där 60-tals diggande musikerna, härligt. Fast i dag har bästa Inger och Charlie satt upp affischer förstås...så boka.

Den 18 februari ska vi också ha roligheter för oss på Sturepalatset. Made in Länet, då kan du få uppträda på scenen om du kan presentera något kul. Sjunga, dansa, ståuppa eller något mer udda. Säg till om du vill visa dina färdigheter. Detta är väl främst för Kumlingar förstås eftersom det här en sorts turné av Länsteatern. Jag återkommer säkert mer om saken.

I dag har jag jobbat på skolan och både haft en bra dag med ungarna och blivit heligt förbannad på sådant man får stå ut med i det här yrket (men inte kan göra ett dugg åt och politikerna är alldeles oskyldiga den här gången). Kvällen har tillbringats i stall och ridhus när Frk T och Lilla h ridit, det gick fint för dem båda och Lilla h var strålande glad för det. Nu är jag som sagt trött, funderar på om jag ska se programmet som gör mig förbannad eftersom de skickar ut stackars tjockisar som behöver all viktminskningshjälp de kan få. Biggest looser alltså, fast jag upptäckte förra veckan att de faktiskt inte övergav dem som åkte ut och det var ju tur för annars hade jag valt "Två och en traktor från Rumänien"............ja jag vet, det är ett påhittat program som ska verka riktigt, riktigt tråkigt.....och det gör det väl? Men då skulle jag garanterat somna. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar