onsdag 14 november 2012

Skiftande humör kan beskriva dagen

Måstejobb på förmiddagen. Jag är världsbäst på att skjuta upp saker tills det inte finns något val längre. Så i dag tog jag mig i kragen, fyllde i ansökan till Stim, ringde en människa och fick lite tips och det var ju inte ens besvärligt. Sen skulle jag ta tag i Axfood, kundkort har vi men vi vill betala på faktura och se det var knöligare. ekonomisk berättelse, protokollutdrag och registreringsbevis. Det mesta har jag under dagen fått till, suck. Sen satt jag i telefonkö för att ringa om Frk T:s jultidningsförsäljning så det blev rätt... det tog en stund och människan som svarade var otroligt svår att förstå men jag hoppas det blev rätt. Ett SO-blad till skolbarnens torsdagslektion klämdes också in.

Sen skulle jag äntligen ta tag i Studiefrämjandemailen, alltså aktivera den (vilket jag borde gjort för ett halvår sen). Outlook jävlades något alldeles otroligt fast jag minsann gjorde exakt som det stod i instruktionen, inte fan gick det. Jag var mer än måttligt irriterad när datorn stod och tuggade som en gammal idisslande get. Jag blekte håret under tiden och diskade och svor så det osade. Till slut gav jag upp och stack ner till palatset mer än måttligt sur och grinig.

Där satt mina underbara "sytanter" Bittan och LillInger, och knåpade på grandräkter och paljetterade hattar. Hela dagen har de suttit och sytt, ända till långt in på kvällen. Fantastiskt! Och Charlie han målade minsann hela väggen och korset i går han, så nu slipper vi se det lysa fram något vitt bakom draperiet. Jag älskar mina pensionärer, utan dom vet jag inte vad jag skulle ta mig till faktiskt, gå under förmodligen. Jag blev genast på bättre humör.

Kvällens barn- och dansrep gjorde det hela ännu bättre även om jag mest städade källaren och logerna. Jag fick massor gjort och det satt fint. Väl hemma hade Åsa skickat vilka bilder hon skulle ta med på måndag och jag kommer överleva det kände jag. Jag gillar verkligen henne, hon är en trevlig människa.

Halsen känns inte värst och DET är inte bra, jag försöker tänka bort saken men jag vet inte om det är rätt taktik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar