söndag 25 november 2012

Härliga premiär!

Nu är den avklarad, inga bilder har jag eftersom jag stått på scenen i huvudsak, jag hoppas det blir lite kort taget och kanske någon film också under de fyra föreställningar som återstår. Härlig publik hade vi! Den var med på allt och plötsligt känns sketcherna roliga igen. Man blir lite trött på dom under reptiden och börjar ibland tvivla på att de är så värst kul. Men så sitter den där, den underbara publiken, och skrattar så snällt. Tack för det!

Då är det värt slitet. Jag vill tacka alla som varit inblandade och särskilt Kent som hjälpt mig med själva produktionen och med all musik förstås, tack min vän!

Sen har jag mitt järngäng som slitit hårt de sista veckorna, Bittan och Inger som sytt hela dagar (och nätter misstänker jag) och Charlie som är klippan som fixar allt man ber om. Ullis och Therese som verkligen jobbat med våra fina barn. Kristina som trots sorg och elände i sitt liv stått på benen och lett kören precis lika bra som vanligt. Och alla andra aktörer, sångare och musiker som alltid gör sitt bästa och bara är så jävla bra.

Denna kväll har dock ett par stycken slitit hårt och det var våra tekniker som fick programmera om allt för att få till medhörningen. Roger och Marcus var lite smått stressade där ett tag och bara så ni vet, jag kan byta batterier fler gånger, det är bara att hojta till vet ni! Kram på er.

Vi hade en sjujäkla bra servicegrupp i kväll också, att Jyrki har ett rasande tempo och blir lycklig av att diska vet vi sen förut men det var fler som slet i diskbaljorna. Ingelas kompis Katja var en riktigt serviceminded människa, jag behövde bara andas att jag behövde något så vips stod hon där med en mugg, ett glas vatten, tuggummi och you name it. Henne vill vi gärna ha på plats fler gånger. Ett gäng körmedlemmar visade också "oanade" servicetalanger...;) bra att veta ni goa. Krille och Bibbi sålde bra i baren måste jag säga och nästa vecka ser vi till att ha snaps att sälja. Gud så dumt att vi inte tänkte på det innan.

Oliva, du är en klippa vid spoten men snälla du, låt bli att skrämma sig så. Jag är fan livrädd att du ska få den där över dig. Den står ju så högt och du med. Bettan du är en klippa men det vet du ju redan, eller hur!

Jag var så orolig för att det var för långt men ingen i publiken klagade och man kan säga att de får valuta för pengarna. God mat från Barbro och en rätt lång och varierad föreställning.

I kväll var det extra kul att se Per och Åsa på plats i publiken och Mr Z tänk att jag fick dig att äntligen komma på revy. Hoppas du vågar dig dit fler gånger och jag hoppas din mamma hade trevligt och du med så klart. Och att ni kom hem utan dikeskörning ;).

Jag har säkert glömt några jag borde nämna nu men er tar jag med nästa sväng.

Vi gjorde några fadäser också... ska jag berätta om dom? Hehe jo kanske.
Carita och jag får väl kvarsittning, nån dag, för sen ankomst. När man bara har lite bråttom till ett enda nummer - då ska man varken knyta skor långsamt och grundligt eller stå i köket och sladdra. Man ska heller inte desperat hojta i myggan "vad fan Charlie har du redan kört? då ska ju jag vara där inne nu, helvete!" Det hörs nämligen ut - för när man ska vara på scenen är myggan på även om man är på fel ställe. Man får väl skärpa till sig nästa gång ;) Sov så gott alla duktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar