lördag 24 november 2012

Baglady eller bara fattig?

Snart har vi premiär! Om dryga tre timmar!
Härligt att det snart är igång för då lugnar sig tillvaron lite. I dag på förmiddagen var jag till palatset och pysslade lite i min ensamhet. Jag kan gilla det, kolla över, lite känna att jag har kontroll och när kvällen kommer enbart kunna koncentrera mig på scenframträdandet och låta vår servicegrupp klara allt det andra. Allt känns under kontroll men något har jag säkert glömt men man får hoppas det är en världslig sak som den där Karlsson på taket brukar säga. Ett bra valspråk för glömska.

När jag åkte därifrån blev jag dock ledsen och beklämd, för utanför stod en äldre dam och letade tomflaskor i vår soptunna. Knappast en baglady som likt Milles gamla rollfigur trivdes i den rollen. Det här var ingen uteliggare eller missbrukare utan en helt proper äldre dam som säkert tvingas dryga ut sin allt för snåla pension. Fan, kände jag, ska det vara så 2012? Nu hade vi pantat varenda flaska annars hade jag gått in och hämtat en påse och gett henne. Hon tittade givetvis inte på mig utan skyndade sig därifrån och jag åkte hem.

Snälla, vi kan väl för fan ha råd att sänka skatten mer än 50 ynka kronor för de fattigaste pensionärerna i alla fall. Det är ett bedrövligt förslag som jag hoppas är ändrat och att jag missat det.

Jag har trots detta försökt ladda inför kvällen och känner mig strax redo att åka i väg och sminka upp mig. Ha en fin lördag både ni som kollar på oss och ni som har annat för er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar