måndag 19 november 2012

Lokalkändis då....

så länge det nu varar. Det brukar gå fort över men i dag har det varit en del kommentarer. Men artikeln fick till och med min pappa och lyfta luren och utbrista "jag hade fan glömt bort att du gjort så himla mycket saker". Hm sa jag och log, det är ju ändå rätt mycket jag utelämnat, och det insåg även han. Inte tog jag med märkliga annonssäljarjobb och inte specificerade jag alla sjukvårdsjobb även om jag gillade att jobba på IVA både i Karlstad och Örebro (om man nu kan gilla sjukvårdsjobb, men jag hade underbara arbetskamrater). Jag hoppade också över mitt gästspel i ICA-kassan liksom flyghavreplockandet i min ljuva ungdom.

Nåja jag var nöjd med artikeln även om Åsa glömde ta bort en liten sak jag ville ändra. Det där med röstandet ville jag inte gärna ha med. Inte för att jag inte står för mina åsikter utan för att jag inte är helt förtjust i att mina elever ska veta vad jag röstar på. De ska inte göra som fröken gör, utan tycka själva. Att jag ideologiskt är någon sorts sosse är väl ok men hur jag röstat sist det begav sig spelar mindre roll. Men nu stod det och det var lika förbaskat sant. Men jag kan trösta eventuellt upprörda sossar att jag inte röstade på några borgare, dit sträcker jag mig inte ;). Om sanningen ska fram minns jag inte riktigt, kanske röstade jag blankt, eller annars på nån rödgrön röra i alla fall. I riksdagsvalet var det enklare men det var tur att inte galningen Håkan Juholt hade trätt in på arenan för då hade jag valt Wetterstrand.

Skälet till mina åsikter är faktiskt varken sjöparker, växthus eller badhus det blir säkert jättebra när det blir klart. Det är helt enkelt för lite prioritering på skolan, så tycker jag. En så pass rik kommun som vår borde kunna satsa mer där, så är det bara. Hade jag bott i fattiga Laxå hade jag kunnat förstå, men se de satsar mer och betalar högre löner till min kår. Ja, så ändra på det, så kan jag också ändra mig tillbaka, men inte förr. Och det ska ändrar så det märks, inte bara några miljoner som ska täcka gamla underskott. Dessutom måste man fördela pengarna efter behov mer än i dag. Det är olika behov på olika skolor.

Vill ni läsa mer om mig eller om Kraxkompaniet så kan ni göra det på na.se och klicka på Kumla för nån länk lyckas jag inte få till. Hoppjerka kallar hon mig och sånt får man stå ut med ;) Åsa är en reko journalist och mycket trevlig dessutom.

I morgon har vi första teknikgenomdraget och på onsdag det andra. Sen är det bara genrep kvar och så är vi igång. Har du inte bokat biljetter? Gör det, ring Charlie 019-581718.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar