tisdag 31 juli 2012

Sensommar, OS och allt som ska i gång

Jag försöker upparbeta lite positiv stress men det är svårt. Så här sommartid så lägger jag in lägre och lägre växlar och den vanliga speedade Karlsson lyser med sin frånvaro. Det blir inte så värst många knop gjorda. Jodå jag knatar fortfarande i trappan (tre vändor i går och två härom dagen, orkade inte riktigt fyra efter semesteruppehållet) och jag har inhandlat ett par pumpstavar. Men annars går det lååångsamt.

Affischer ska upp till Westernkvällen den 29 september, biljettsläpp i morgon. Se till att boka ni som vill gå, det blir en hel del nya låtar och vi ska väl försöka få till lite Linedanse också ;)). Förra gången gick biljetterna åt som smör i solsken så vänta inte, vi fick säga nej till 20-30 stycken. Ska åka och sätta upp några i dag och resten i morgon.

Frk T repeterar musikal i Fjugesta vernda kväll, den ska spelas upp 18-19 augusti och det är ett fasligt körande dit. I går hälsade jag på Pizza och det är alltid dubbelt, speciellt när hon illtjuter och vill med hem. Märkligt att det inte går över. Fast jag gissar att hon skulle vara sån om hon var här hemma några veckor och Inger kom hit. Jag hoppas det i alla fall.

I dag har jag varit hos kiropraktorn, första besöket på åtta veckor och det hade gått rätt bra. Hoppas motionerandet gjort att jag klarat mig så bra men gissar att ledigheten gjort sitt till. Helt klart är dock att jag börjar ha lite mindre ont i kroppen i alla fall.

Men jag ska i alla fall flrsöka lägga in en något högre växel i kväll och fokusera på Julen, det ni ;). Helgen blir fylld av nöjen. Revy-SM i Karlskoga på fredag, byfest på lördag och Pippi i Lerbäck på söndag. Då får jag nog lägga i trean gissar jag, fyran kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar