lördag 14 juli 2012

Vänner!

Man ska vårda vänskap!
Ömt.
Särskilt vänskap som varit nära och betytt mycket.
Det glömmer man ibland.
Vissa somrar har bara flugit förbi och plötsligt varit slut utan att jag hunnit just det.
Den här sommaren är så oplanerad som en sommar kan vara.
Det känns väl inte precis bra utan snarast lite trist MEN jag hinner saker jag inte hunnit.
Som att vårda vänskap.
Som att hälsa på och umgås. Inte bara umgås ytligt i sociala medier med människor man känner lite grand även om det också är bra utan träffa sina riktiga nära vänner som man inte ser så ofta.
I dag var Frk T och jag till Karlskoga och träffade Jenny och till slut också Kalle. Två av mina bästa vänner som jag träffar alldeles för sällan men som varje gång jag träffar dom känns som att det var nyss.
Häftigt och gott inombords.
Inte blev det rätt först men ändå blev det bäst. Så kan man uttrycka saken på knepig svenska.
J mådde sådär och trodde hon meddelat det via fejjan.
Hon hade nog glömt trycka enter eller nåt för vi knackade på och klev in.
Sigge den "stora" vakthunden gjorde sitt bästa för att mota ut oss men han är inte precis skräckinjagande, så till hans förtret klev vi på ändå.
Dagen blev kanon i alla fall.
Vi hade mycket att prata om.
Mycket att berätta, det hade hänt en del sen sist.

Frk T åkte lycklig hem med en sån där "fåneritelefon" visserligen en "gammal" variant som väl ingen vill ha längre men vadå, den har ett äpple med en biten tugga på sig.
Kvällen blev hysterisk och traumatisk och otålig när denna skulle igång.
Frk T fick tag på sin pappa som fortfarande camperar på Matilda men ändå gjorde en lotsande insats.
Även mamma gjorde slutligen en insats genom att få barnet att förstå att "datorn jobbar, den tuggar på, det tar lite längre tid än du tror, vänta, vänta, vänta".
Nu är endast traumat kvar i hur apparna ska kunna laddas ner utan att man ska behöva skriva in sitt Visakortsnummer.
För se där går gränsen för denna ömma moder.
Här skrivs inga kortnummer in någonstans, inte en chans!
Det måste finnas andra sätt.
Vi sover på saken.
Sov gott och glöm inte era vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar